/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs Router Hvilken
Fra : EA_HS
Vist : 823 gange
300 point
Dato : 28-04-11 22:53

Skal bruge en trådløs router,

en hurtig søgning viser priser fra ca 300 til flere tusinde kr.
+ en masse billige brugte
men hvad gør den dyre god, ? .. og hvad gør den billige mindre god,

har i øjeblikket en billig D-link (købt brugt for 70 kr.)
med kabler, som funger glimrende,

hvilken skal jeg vælge, eller hvor billig kan jeg nøjes med, ?

skal bruges til at køre 1 – 3 PC, (mest 1 ad gangen)
+ en slingbox,.. dvs. streame / vidresende Dansk TV via nettet.

Hvad er en 'bridge' router. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-04-11 23:23

Ups,.. glemte den iflg. foreskrif skal være Universal Plug and Play

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-11 10:59

Mine DLink fungerer godt og stabilt. ( 2 stk. i serie forbindelse, med hver sit lille netværk)
Dlink 624 og 655
De kører også fint sammen med en anden router Hawking 54G

Moderne bærbare kan også køre med det nye N system. Det kan Dlink 655 bl.a.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 29-04-11 12:43

Citat
Mine DLink fungerer godt og stabilt.

Fint nok,.. jeg vil bare købe noget der virker, til en pris der ikke er højere end nødvendig,
og har svært ved at overskue forskellene på dyre og billige routere,
så jeg overvejer denne,. D-Link DIR-615
http://www.shg.dk/Netvaerk-Router/D-Link-DIR-615-Traadloes-N-router-2103539.html

pris kr. 286
(de brugte på DBA,. er i mange tilfælde dyrere end nye, :)

men jeg er lidt i tvivl om den er 'kraftig' nok, ?

På producentens hjemmeside står selvfølgelig at den er 'super'
men det er lidt svært at gennemskue det hele,
fx opgives hastigheder op til 300 Mbps,...... hvad det så svarer til, ?
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197319391708&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318823906&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

hvor stor er datastrømmen for TV-signal, ?

grunden til min tvivl,.. er at på hjemmesiden for slingbox,
er vist nogle anbefalede / testede routere,
+ nogle der ikke kan bruges,
http://support.slingbox.com/get/KB-005028.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-11 18:39

Tja - jeg streamer ikke noget.
Det eneste jeg gør gennem mine routere, er Skype snak / tekst / filoverførsel og styring af fjerncomputer med Teamviewer .............samtidig. Altså trådløst.
Det er via en 10/1 mbit opkobling til internettet.

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 300 point
Dato : 30-04-11 07:26

Hej EA_HS
Jeg har to af dine nævnte D-Link routere.
Fra modemet har jeg trukket kabel til den første router. Fra denne routers udgang har jeg trukket kabel til den anden router (og den er så bridge-router, altså et accesspunkt).
Begge routere sender trådløst, så jeg kan dække hele huset.
Slukker jeg for den første router, der er "hovedrouteren", er der lukket for systemet.
Håber, det gav et indblik i, hvad en bridgerouter er.
Jeg mener, du roligt kan købe den router, du har kik på, da du gennem bridge får en rigtig god forbindelse.
VH
Leif

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-04-11 22:54

Har lige købt en dual router (2,4 og 5 MHz). En ASUS RT-N56U - små tusinde kr. den er bare hurtig!

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 02-05-11 23:48

Tak for svaret leif0149.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 03-05-11 07:41

Det var så lidt.
Held og lykke med projektet.
VH
Leif