/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hændelseslog
Fra : Gigli-Chico
Vist : 2006 gange
200 point
Dato : 23-04-11 13:50

Hej.

Jeg har nogle problemer med min computer og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Jeg kan ikke bruge msn overhoved. Hvis jeg klikker på msn og prøver at åbne den, kommer der et vindue op hvor der står:

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

Programmet kunne ikke starte, fordi side om side-kofigurationen er forkert. Yderligere oplysninger finder du i hændelseslogfilen. Jeg ville slette msn men den er ikke i mine programmer., så jeg prøvede at installere msn, men så skriver den det her:

Der opstod et problem med installationen. Windows Life Suite blev ikke installeret.

Detaljer om systemfejl
Kode: 0z8000ffff
Beskrivelse: Katastrofal fejl

Jeg gik ind og søgte på google for at se hvordan jeg kunne finde hændelseslogfilen. Jeg fandt en side hvor der stod hvis jeg skrev: eventvwr.msc i kør og trykkede enter ville den komme frem. Det gjorde jeg og den kom som skrevet frem. Men jeg ved ikke hvordan man ordner ting derinde. Jeg har intet erfaring på det område. Jeg læste man kunne slette tingene, men det tør jeg ikke rigtigt da jeg ikke ved hvad der kan ske hvis nu jeg sletter noget der ikke skulle være slettet.

Kort sagt vil jeg bare meget gerne kunne komme på msn igen. og så self. få lavet de fejl der er i min hændelseslog.

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-04-11 14:07
Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-04-11 14:18

Tak Stouenberg men jeg tror du har misforstået mit spørgsmål lidt.

Det er ikke at jeg ikke kan komme på msn. selve msn programmet kan ikke åbnes. det vises ikke i programmer og det kan ikke installeres eller geninstalleres. jeg har prøvet alt det.

Jeg skal ordne det i min hændelseslog. (der er flere problemer end kun msn)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:19

Først bør du oplyse hvilken version af Windows du har?
Generelt kan der kun siges at der er en fejl i Messenger, forsøg med at afinstallere og så installere igen, prøv at hente den nye herfra:
http://messenger.jonathankay.com/redir/wlm85.asp
Til at afinstallere kan anbefales Revo Uninstaller, den er gratis og rydder godt op efter programmer som du fjerner med den:
http://download.cnet.com/Revo-Uninstaller/3000-2096_4-10687648.html
Installer Revo Uninstaller og start programmet, find og marker din Live Messenger og klik på Afinstaller oppe øverst, der er 3 trin, først afinstallers programmet, så søges der efter rester i registrerings databasen, du markerer og sletter alt den finder, det samme gør du i trin 3, så er du klar til installere den nye som du har hentet fra mit første link, du behøver ikke være nervøs for dine kontakter, de er gemt på Microsofts Live server og du skal bare logge ind
Hvis det ikke løser problemet så kan aMSN anbefales, den bruger jeg selv og den ligner Windows Live Messenger en hel del, også der logger du bare ind når du har oprettet din konto og alle kontakter ligger og venter på dig:
http://www.amsn-project.net/
hændelses loggen skriver de fejl som Windows oplever, du kan ikke reparere noget i loggen men kun finde oplysninger om fejlene og søge hjælp andre steder til at løse dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 14:24

Citat
IJeg skal ordne det i min hændelseslog
det kan du ikke, du kan finde oplysning om fejlene og så søge hjælp for eksempel her på Kandu til at løse dem.
aMSN kan installeres hvis det total mislykkes for dig at installere Live Messenger.
Du har selvfølgelig scannet for virus og andet snavs og sikret dig at der ikke er noget?
Malwarebytes Antimalware er god til at finde det der er og fjerne skidtet, vælg Free version den er lige så god som betalings udgaven til at finde og rense:
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-04-11 15:24

Jeg har windows vista home premium.

o.v.n du skriver forsøg med at afinstallere og så installere igen, prøv at hente den nye herfra

som jeg skrev Jeg ville slette msn men den er ikke i mine programmer., så jeg prøvede at installere msn, men så skriver den det her

Jeg kan ikke afinstallere noget der ikke er i mine programmer.. Når jeg går ind i kontrolpanelet og trykker fjern et program fines messenger slet ikke..

Jeg har ikke virus. Det er fordi nogle af mine programmer er blevet lukket forkert ned en del gange.

Jeg prøvede som du skrev at installere revo uninstaller. Men den kan heller ikke finde msn.. det er lidt svært at afinstallere når der ikke kan findes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 16:37

Enten med Kontrolpanel Tilføj eller fjern programmer - eller med Revo Uninstaller, find Windows Live Essentials og klik på Afinstaller/fjern, så åbnes et vindue hvor du kan vælge at afinstallere et eller flere programmer, i næste vindue vises de Live programmer du har og du sætter markering i den/de du vil fjerne og forsætter

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-04-11 16:44

Jeg har lige prøvet at gøre det du skriver. og den siger stadig det samme som før:

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

Programmet kunne ikke starte, fordi side om side-kofigurationen er forkert. Yderligere oplysninger finder du i hændelseslogfilen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 17:51

Det forstår jeg ikke hvorfor prøv så med dette værktøj:
http://www.msn-tools.net/wlm-msn-uninstaller/

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-04-11 19:36

det har jeg prøvet nu. den skriver: Unsuccessfully uninstalled....... Desværre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 19:49

Prøv at afinstallere i fejlsikret tistand, der er noget galt med din installation eller du har nogle programmer kørende som spærrer for afinstalleringen, i fejlsikret tilstand er der et absolut minimun af processer som kører og derfor ikke noget som kan spærre

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 23-04-11 22:51

ikke for at lyde helt dum men det er meeget længe siden jeg har kørt noget i fejlsiket tilstand hvordan er det nu lige man gør det :S

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-11 23:49

Genstart computeren og i de første sekunder inden computeren starter og inden Windows begynder at komme på, da trykker du på F8 tasten, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer en skærm hvor du med pil tasterne og Enter vælger at starte i feljsikret tilstand, hvis du vil scanne med en effektiv antivirus scanner så vælg fejlsikret med netværk, så kan du opdatere inden du scanner, en sådan scanning kan fjerne mere hvis der er noget at fjerne, har du scannet og fundet computeren ren?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 23:27

Citat
Til at afinstallere kan anbefales Revo Uninstaller, den er gratis og rydder godt op efter programmer som du fjerner med den:

Hvad med bare at fjerne den = gennem din DVD skive? Vista = under tilføj fjern programmer..

Er du LOGGET UD fra LIVE................? når du gør DET
Citat
Jeg har lige prøvet at gøre det du skriver. og den siger stadig det samme som før:
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
Programmet kunne ikke starte, fordi side om side-kofigurationen er forkert. Yderligere oplysninger finder du i hændelseslogfilen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 23:31

Citat
den siger stadig det samme som før:
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

BØR kunne fjernes uden problemer ellers har du sikkert fået et par
programmer ned med noget andet ?? der VIRKLIGT har brug for din Messenger.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 23:33

Citat
Mit problem er som følger: jeg prøvede at åbne IE7 og fik beskeden at der var fejl i googletoolbar5.dll og IE7 kunne desværre ikke åbnes. Så prøvede jeg at åbne log for at se hvad der var gået galt. Den kunne ikke åbnes og kom med beskeden mmc kunne ikke åbne windows\system32\eventvwr.msc da denne ikke findes. Herefter prøvede jeg at lave en systemgendannelse, men der åbnes bare en hvid skærm, selv hvis jeg prøver at åbne den i fejlsikret tilstand fra kommandoprompten. Jeg har efterfølgende afinstalleret IE7 samt google toolbar og derefter geninstalleret IE7, og kan nu gå på nettet med den, men der er fejl på alle sider jeg prøver at åbne. Log og systemgendannelse virker stadig ikke. Jeg håber der er nogen der har en løsning. PT kører jeg med mozilla Firefox. Mit styresystem er XP.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 23:34

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 23:36

Åben for skulte filer og MAPPER, så moske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-11 16:02

Er problemet løst og du har bare glemt at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 01-05-11 17:29

Hej. Undskyld kandu er endt på mine u-ønskede email så har slet ikke set svarene før nu. Problemet er ikke helt løst. Det er vildt forvirrende faktisk.

Jeg startede min bærbar op igår åbnede messenger pludselig helt af sig selv, kort efter kom der en fejl meddelelse op. Jeg lukkede det ned igen og idag gjorde den det samme undtagen at denne gang virkede messenger. Jeg loggede ind uden problemer, og omkring 30 min efter lukkede jeg messenger ned. Da jeg prøvede at åbne det op for ca. 2 timer siden gav den den samme fejl meddelelse og lukkede ned. Men nu da jeg lige åbnede messenger for 2 minutter siden virkede det fint? Det er da lidt mærkeligt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 02-05-11 17:26

Ja det lyder underligt har du overvejet at skifte til aMSN? Den ligner den du kender meget og bruges på samme måde, jeg har før hjulpet en som havde problemer Live Messenger og der blev problemet løst ved at skifte til aMSN:
http://www.amsn-project.net/

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-05-11 15:08

Tak for svaret o.v.n.. Jeg ved ikke hvordan men msn virker okay. den siger stadig det samme hvis jeg trykker på selve msn ikonet men det åbner automatisk når min com starter så det er fint nok for mig. ellers mange tak for al jeres hjælp.