/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Garmin nüvi 255WT
Fra : bimbobo2
Vist : 1533 gange
100 point
Dato : 03-04-11 20:13

hej,
hvis jeg køber dette Garmin nüvi 255WT i Tyskland eller UK med EU kort... hvad er så de mulige stemmesprog man kan høre?
Jeg er interesseret i dansk og engelsk stemme.
Jeg har ikke haft GPS før
På forhånd tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-11 20:30

Hej.
Ingen problem der...de snakker dansk på den GPS også.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-11 20:34

Jeg ville være i tvivl om, om der er danske bogstaver - æ, ø & å - på tastaturet.

Hvor stor er besparelsen med fragt og det hele?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-11 21:08

Mig bekendt er der ikke æ ø og å på tastaturet, men du skriver bare ae for æ, ao for ø og aa for å.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-04-11 21:46

Citat
æ ø og å på tastaturet,

der bruger man a og o i stedet for. Det gør man også på nogle af de modeller man køber i DK.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-11 22:13

Du skal lige passe på med at købe Garmin i tyskland, jeg er ikke sikker på at der er dansk i den. Tag og undersøg det først.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-04-11 22:14

Man kan altid - efterfølgende - hente andre sprog.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-11 22:17

Citat
Du skal lige passe på med at købe Garmin i tyskland, jeg er ikke sikker på at der er dansk i den.

Det GØR de...vi købte dernede sidste år.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-11 04:02

Hold dig laaangt væk fra Garmin.

Køb TOMTOM, den er mere enkel og brugervenlig.

Når din PC og GPSén kobles, er det også, laangt mere enkelt med TOMTOM.

http://garmin-user.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3401&get=last

Bare min erfaring.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-04-11 05:54

Hvis der ikke er dansk tale i den, kan det hentes på nettet i forbindelse med en opdatering af kortet. Der kan de forskellige sprog hentes. Jeg har kun dansk tale i min, da de andre ting fylder og tager hukommelse.

Jeg kan kun anbefale dig at købe en TomTom, da den er meget lettere at opdaterer via computeren. Jeg har Garmin i min en bil og en TomTom i en anden og jeg er slet ikke i tvivl.
TomTom er bedre og lettere at opdaterer og der er en utrolig god service hvis du skulle få problemer.

Køb den dog her i Danmark i stedet for alt det pjat.

hawaii7

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-04-11 07:23

Jeg er nu meget godt tilfreds med Garmin, og kan ikke forstå de problemer, der omtales ovenfor.

Jeg har også haft TOMTOM, men er "gået tilbage" til Garmin, som er nem og enkelt at opdatere.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-04-11 08:51

Citat
Køb TOMTOM, den er mere enkel og brugervenlig.

- du lever da op til dit profilnavn "vedikkealt"...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-11 11:10

# Stouenberg

Ja ... nogle gange skal man jo ramme rigtigt, med et profil navn ... ... ellers havde jeg jo ikke haft brug for en profil her på Kandu.

Fona havde en ekspert i Garmin, en god bekendt havde Garmin, sitet jeg linkede til i mit tidligere indlæg, forsøgte jeg også at få hjælp på... så jeg siger bare....

ALDRIG Garmin igen ... =

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-04-11 12:09

- der har du jo så en fin chance for at lære noget "vedikkealt"...

- min bedagede Nüvi 670 har kørt Europa og USA tyndt og aldrig svigtet!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-04-11 13:59

Citat
Jeg har også haft TOMTOM, men er "gået tilbage" til Garmin, som er nem og enkelt at opdatere.

Nemlig så...det samme her.

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-04-11 17:47

Tak for svaret piaskov.