/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lønindeholdelse i alm. folkepension ?
Fra : jasauto
Vist : 4409 gange
20 point
Dato : 28-03-11 06:48

Hej , jeg bliver folkepensionist lige om lidt , og i den forbindelse var jeg på kommunen , og talte her med en medarbejder . I vores samtale spurgte jeg på et tidspunkt sagsbehandleren om min gamle gæld til stat-kommune , og privat gæld , kan trækkes i min alm. folkepension . Hertil svarede sagsbehandleren , at det mente han godt kunne komme på tale . Nu er mit spørgsmål om der er nogen herinde der kender reglerne på dette område , og hvis kommunen må trække i min folkepension , hvor meget må de så tage ? Jeg ejer ingenting og har ikke nogen form for opsparing og heller ingen andre indtægter . Jeg ser frem til nogle svar

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-03-11 07:30

Interessante spørgsmål du stiller...

Er du selv klar over hvor gammel du egentlig er?

Citat
jasauto Dato : 27-03-11 12:09

Hej til alle jer , der er herinde . Jeg har i mange år indbetalt 200.00 kr. om måneden på en kapitalpension , i først i Nordea i 1 års tid , og de sidste 11 år i Danske Bank . Bankerne har bare trukket de 200.00 kr. på min konto hver den første i måneden . Nu tænker jeg på om jeg evt. kan få udbetalt min kapitalpension ( jeg er stadig i arbejde ) , til opstart af eget firma , jeg er idag 47 år .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 07:32

Citat
jeg er idag 47 år

Er du mon FULD AF LØGN

Citat
Jeg ejer ingenting

Citat
kan få udbetalt min kapitalpension ( jeg er stadig i arbejde ) , til opstart af eget firma

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-03-11 07:32

Citat
jeg bliver folkepensionist lige om lidt
jeg synes ikke, at det hænger sammen med dit første spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg154628.aspx - hvor du udtaler:
Citat
til opstart af eget firma , jeg er idag 47 år

Så nu er spørgsmålet - er du 47 eller 65 år?

Kommentar
Fra : jasauto

Dato : 28-03-11 08:48

Det første spørgsmål om kapitalpensionen , var min veninde , der spurgte om jeg kunne hjælpe hende med svar , og sagde at hun kunne prøve at spørge jer . Det sidste med min folkepension som træder i kraft d. 19 april , er mit spørgsmål , så jeg er 65 lige om lidt men min veninde er 47 .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 09:03

Ja - man kan hurtigt rode sig ud i noget....

Så HUSK at Kandu gemmer HVERT ET BOGSTAV til næste "profil" dukker op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 09:06

Så det er da meget morsomt at din veninde bruger DIN profil inden du overhovedet SELV har brugt den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-11 09:09

Og ovenikøbet tager hun hun ALLE point fra en gældsplaget mand

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-03-11 09:13

Jeg tror ikke man kan få det offentliges "lønkontor" til at trække faste beløb til privat gæld, det skal man aftale med banken.

Det er også noget forholdsvis nyt at SKAT opkræver gæld for det offentlige, det har desværre været en nødvendighed idet nogle havde gamle trafikbøder de blot lod være med at betale, de er så blevet overraskede idet SKAT havde trukket gælden fra det beløb de ville få tilbage fra for meget betalt skat året før.

Men det offentlige er jo ikke ude på at at lade folk dø af sult, så opstil et budget og tal med kommunen igen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-03-11 11:37

Hvor gammel er din gæld????

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-03-11 11:46

Citat
gæld til stat-kommune

For kommunen gælder, at de ikke opkræver penge, hvis du flytter til en anden.
Sådan har det været, men flytter du tilbage, er der med det samme.
Stat og private ser du dig aldrig fri for.
Men om private ligefrem kan trække deres beløb over pensionen, tror jeg ikke de kan få lov til.
Så skal der sikkert være en eller anden form for dom.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-03-11 00:02

Slap nu af og hjælp manden i stedet

Private kreditorer kan ikke beslaglægge dine penge i banken i pensionen.

De offentlige kreditorer kan derimod gøre udlæg i indestående beløb og trække op til 20% af løn/pension/kontanthjælp/m.v. !!! Dog skal de sikre sig, at der efterlades tilstrækkeligt til at opretholde en beskeden husførelse og levefod - uden det er nærmere defineret, hvilket niveau, man taler om der.

Så ja: Det kan godt trække dig i pension for gæld til det offentlige.