/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
privat kapitalpension udbetalt
Fra : jasauto
Vist : 2242 gange
60 point
Dato : 27-03-11 12:09

Hej til alle jer , der er herinde . Jeg har i mange år indbetalt 200.00 kr. om måneden på en kapitalpension , i først i Nordea i 1 års tid , og de sidste 11 år i Danske Bank . Bankerne har bare trukket de 200.00 kr. på min konto hver den første i måneden . Nu tænker jeg på om jeg evt. kan få udbetalt min kapitalpension ( jeg er stadig i arbejde ) , til opstart af eget firma , jeg er idag 47 år .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-03-11 12:22

Se her:

http://alm.nordfynsbank.dk/page496.aspx

Du må vente til du fylder 60 eller 62 år, men mindre du mister arbejdsevnen...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-03-11 12:23

Keine problem......Du skal bare betale 60 % i skat istedet for 40

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-03-11 12:25

I stedet for en kapital pension, har du overvejet ratepension,

så betaler du ikke 40 % i skat ved udbetalingen,
men den skatte procent du har på det pågældende tidspunkt med lav indtjening...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-11 13:30

Du burde gå en tur ned i din bank og sludre lidt med dem om hvordan de kan hjælpe dig med råd og lån til opstart af firma.

Ellers er det som luffeA skriver, 60% i skat til staten for at hæve din kapitalpension i utide.

Håber du finder en god løsning til opstart af dit firma.

Kommentar
Fra : jasauto

Dato : 27-03-11 13:34

Jeg siger mange tak for alle jeres svar , og jeg skal nok en tur i banken , for der er nogle der siger , at jeg godt kan få den udbetalt , minus 60 % i skat , og nogle der siger at den overhovedet ikke kan udbetales før pensionsalderen .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-11 13:55

Du kan få udbetalt din kapitalpension i utide med 60% til staten.

læs svaret her http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Udbetaling+af+kapital+pension+f%F8r+60+%E5r&id=4850

Annuller spørgsmålet
Fra : jasauto

Dato : 28-03-11 09:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål