/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV - billedet gik
Fra : Oldboston
Vist : 945 gange
100 point
Dato : 10-03-11 22:08

For en måned siden fik jeg et godt råd her på kandu. Vores B&O MX 6500 fik en ny sikring og fungerede fint igen. Nu der gået en måned, det har været i brug næsten hver dag uden problemer. Men i aften, mens jeg så en dvd fra den helt nye LG dvd-afspiller kom der en lugt af brændt bakkelit i stuen. Inden jeg nåede at lokalisere lugten, lød der en hurtig hvæsende lys og billedet på filmen blev til en lang smal streg på midten af tv-skærmen. Da jeg stillede væk fra DVD og over til film, var lyden god nok, men billedet er stadig en smal streg i forskellige farver på midten af glasskærmen.

Sikringen fik vi repareret for en måned siden, det kostede 1400 kr. Jeg har ikke noget imod at betale for en reparation mere, for jeg vil helst beholde "gammeldags" analogt TV og allerhelst B&O. Men er det mon billedrøret, der er gået i stykker? Kan det genanskaffes som reservedel? Eller køber mat en brugt B&O? Er der nogen der kender den butik i Århus ved Store Torv eller den i København på Gammel Kongevej, der handler med brugte B & O, og kan man regne med en rimelig kvalitet?

Kan det være LG-dvd-afspilleren, der først brændte en sikring og nu måske billedrører? Det er købt hos coop på Nettorvet for kun 400 kr., jeg synes prisen var mistænkelig lav (?)-

Det TV, vi har nu er ca 15 år gammelt og er en af de pæneste B&O modeller, der nogensinde er fremstillet. Jeg har kun haft 3 TV-apparater de sidste 40 år, og de var alle B&O, så jeg er ikke meget for at skifte, slet ikke til digital.

Håber på nogle gode svar.
Venlig hilsen Oldboston

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-11 07:05

Citat
Kan det være LG-dvd-afspilleren, der først brændte en sikring og nu måske billedrører

Det kan du 500% udelukke..... - Tilsluttet udstyr har ingen som helst indflydelse på TVets funktionalitet....

Citat
så jeg er ikke meget for at skifte, slet ikke til digital.

Det kan du lige så godt gøre først som sidst - du slipper ikke i længden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-11 08:33

99% sikkert på at det er en kondensator der er brændt af

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-11 08:35

men du kan jo køre det en tur til doktoren og få et overslag på hvad det koster

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-03-11 08:56

- du kan købe et brugt B&O billigere end det reparationen af det gamle vil koste, hvis det i det hele taget kan svare sig at reparere...

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=brugt+b%26o+tv&aq=2&aqi=g10&aql=&oq=brugt+B%26O+

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-03-11 10:52

Hiv indmaden ud af B&O find en fladskærm der passer i hullet, hvis du endelig er så glad for B&O design. Måske skulle du lede efter et helt gammelt B&O med jalusilukke-de er pt retro in

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-11 15:15

De gamle Brum&Overstyrings fjernsyn kan hentes gratis i byttehuset på genbrugsstationen.

Det er den kreds, som laver lodret afbøjning, der er holdt op med at fungere på dit gamle fjernsyn.

En dygtig elektronikmand vil kunne reparere den. Brummes specielle butikker skifte en hel kredsløbsplade , som har mange andre funktioner, og som koster mere end fjernsynet er værd.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 16-03-11 23:05

Tak for svaret rotw. Dit svar var fuldstændig rigtigt. Jeg bor et sted i landet, hvor reparationer ikke er så dyre som i de store byer, så jeg vælger reparationen. Men også tak for de andre svar og forslag.