/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NyindkøbtAsus pc - kan ikke afspille dvd
Fra : lokemis
Vist : 926 gange
46 point
Dato : 09-03-11 18:40

Windows media player skriver, at der mangler driver - kan dette være rigtigt. Samtidig med købet af Asus købte jeg en Compaq til min kone - den afspiller dvd uden problemer.
Hvorfor denne forskel.?

Hvor får man fat på en driver ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-11 18:43

Prøv og gå ind på det her link og kør den applikation som er på siden.
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/en-us

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 56 point
Dato : 09-03-11 18:53

Hent en Codec pakke og installer den, så virker den sikkert!

K-Lite Codec Pack 7.00 (Full)
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

PS
Dårlig statestik, det må kunne gøres bedre!

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 23
- Slettede 0
Ialt 28

Godkendelse af svar
Fra : lokemis

Dato : 09-03-11 21:33

Tak for svaret Klaudi.

Desværre løste dette ikkeproblemet. Har hørt om noget der hecdder Cyberlink

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-11 21:51

Velbekomme, så skulle du jo ik' have lukket nu!

Prøv VLC den kan afspille alt(næsten) og den er gratis
http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-03-11 07:24

Prøvede du mit link, Windows danner noget der hedder Upper- & lowerfilters som i nogle tilfælde gør at CD/DVD drev ikke kan ses i computere og/eller kan afspille medier. Det kan løses ved at bruge linket til MS eller man kan selv gå ind i registeringsdatabasen og fjerne 2 strenge derinde.
Måske vi også lige skulle vide hvilket OS der er tale om.

Kommentar
Fra : lokemis

Dato : 10-03-11 22:09

Tak endnu en gang for jeres hjælp. Mht styresystem skulle jeg have oplyst at det er windows 7-
Men tak specielt til Klaudi - VLC har fået afspilleren til at køre. (CyberLink skal have ca.55 USD for deres program.)

Forhandleren ville have pc-en ind til rensning af harddisk og installering af media player - dette ville medføre, at jeg skulle gerindlæse diverse antivirus-prog., forbindelse til netværk osv. NUTS!!

Hvad skal jeg sige til ham i morgen?.

Farvel og tak for denne gang.'

Lokemis

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-11 22:18

Godt det virker, du kan vel sige at du har installeret en anden afspiller og at det virker nu med VLC

Men hvis du hellere vil bruge windows media player, så lad dem se om de kan få det til at virke,
kan ikke se det skulle berøre Antivirus programmet eller andre programmer!