/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ligitech Webcam C510
Fra : Denpete
Vist : 995 gange
200 point
Dato : 08-03-11 10:16

Har netop måtte geninstallere min Win7. Har en ASUS Notebook A72JK med indbygget webcam.

Jeg vil nu gerne benytte et Logitech webcam (C510), som har virket før inden jeg måtte geninstallere Win7.
Men nu vil ikke engang USB-porten finde cam'et - har benyttet installations DVD-en til cam'et og opdateret drivere til Win7 hos Logitech.

Programmet virker godt nok, men sider der ikke er noget cam installeret. Har forsøgt at afinstallere det interne cam, men det bliver geninstalleret automatisk ved hver reboot (?)

Skulle der være nogen der har en god ide til at afhjælpe problemet?

Mvh.
Denpete

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-11 10:48

Prøv at fjerne kamera og hent så dette lille program USB USBDeview, nederst på siden her
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Pak det ud og start det (skal ikke installeres), se om der er noget til Logitech c510, hvis der er så
højreklik på det og vælg Uninstall selected devices, installer så driver til kamera og sæt så c510 til nu, hjalp det?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 17-03-11 16:21

Hej klaudi

Jeg forsøger dit forslag. Men har nu også oprettet en hotline-forespørgsel hos Logitech. De kigger på sagen pt - ingen tilbagemeldinger endnu.

Blot underligt, da jeg kan tilslutte andre Logitech-webcams (C310 og Sphere) uden (de store) problemer.

VH.
Denpete

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-11 16:46

Citat
Blot underligt, da jeg kan tilslutte andre Logitech-webcams (C310 og Sphere) uden (de store) problemer.

Ja det er da så meget mystiskt

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 19-03-11 09:02

Hej Klaudi.

Hmmm - fandt det Sphere-cam og mic som indtil nu virkede (nu virker det heller ikke - dvs. kan ikke installere drivere længere sa Sphere.. ikke understøttes af Win7)
Ville prøve at 'Uninstall selected device' men den option findes ikke - kun 'Disable'... ??

Men min laptop vil slet ikke kendes ved C510 - dvs. der kommer ingen 'lyd' når USB'et sættes i stikket som der altid gør når et USB-device tilsluttes... Den gir'r lyd når Spahere-camet tilsluttes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 09:26

Kan du heller ikke fjerne indgangen i USB Deview hvis du klikker en gang på den og så højreklik
og vælg Uninstall selected devices eller klik på skraldespanden øverst til venstre?

Eller prøv at fjerne alle USB enheder i Enhedshåndtering og så genstarte pc, så finder den usb enheder og installere driver igen

Kontrolpanel > System og Sikkerhed > Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 19-03-11 10:06

Nej, camet er ikke noteret i USB Deview - og den funktion 'højreklik -> Uninstall selected findes ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 10:19

Nej når kamera ikke er der er uninstall der heller ikke for det, men ellers er den

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 19-03-11 10:23

ok - men min comp. vil slet ikke finde mit C500 cam overhovedet. Som skrevet kommer der normalt en 'lyd' nor man tilslutter et USB-device, men ikke når jeg sætter min C500-cam i stikket...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 12:23

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 03-04-11 00:23

Problemet er løst: det har vist sig at cam'et var gået i stykker...

Annuller spørgsmålet
Fra : Denpete

Dato : 03-04-11 00:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål