/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
KabelTV på PC
Fra : asgersp
Vist : 891 gange
100 point
Dato : 11-02-11 20:09

Jeg har Windovs Media Center, 2 GB ram, Vista og god plads på harddisken.

Jeg har tilsluttet et almindelig antennekabel fra stikket med Kabeltv til mit interne kort på min Medion PC og den kan ikke finde nogle kanaler?

PC'en er vel en 4 år gammel.

Mangler der nogle oplysnninger i mit spørgsmål?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-11 20:39

det kort du har underbygger det det digitale signal som dit kabel udsender dvs dvb-t eller dvb-c

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 11-02-11 20:56

Dit kort skal kunne modtage DVB -C, og hvis du har betalt for programmet skulle du kunne downloade.

Personlig har jeg et DVB-C tv kort i min stue -comp, men jeg har ikke købt programmet som åbner den mulighed. (for dyrt)

Så jeg har en Yousee boks.

prosat

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 11-02-11 22:19

Jeg tror det må være mit TV-kort det er galt med. Kan det være rigtigt?
Jeg har lavet nedenstående udklip fra manualen til min PC:

Antennetilslutning for TV-modtagelse
TV-modtagelse DVB-S
Via de to DVB-S tilslutninger (O1) kan De se TV med dit digitale satellitanlæg.
1. Satellitmodtageren tilsluttes til TV-kortets TV-bøsning (O1).
TV-modtagelse analog
1. En terrestrisk antenne eller kabel-TV tilsluttes til TV-kortets TV-bøsning (O2).
TV-modtagelse DVB-T
Hvis der tilbydes DVB-T eller andre digitale tjenester i Deres område, kan de
modtages ved hjælp af en tilsvarende antenne.
1. En DVB-T antenne tilsluttes til TV-kortets TV-bøsning (O2).

Accepteret svar
Fra : prosat

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-11 23:25

Ja det siger det hele, DVB - S, det vil sige at du kan bruge dit tv kort til en sat. modtager, DCB - T er til alm. tv signal hvilket typisk . DR 1 -2. DR HD DR update, , tv 2, eller det du kan tage en alm. tagantenne incl. Boxer hvis dit kort understøtter MPEG - 4

prosat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-11 08:34

Citat
fra stikket med Kabeltv

Hvem er din udbyder ????

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-02-11 08:41

Har du sat dit Windows Media Center til region; Danmark + indtastet dit postnummer?

Og driveren til dit TV-tunerkort er installeret og virker?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-02-11 08:44

Glemte lige!

Du skal vælge Kabel TV længere henne i opsætningen af WMC!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-02-11 12:44

problem er at når du modtager kabel tv så ved jeg at de fleste kun sender digital og de sender dvb-c men yousee sender både analog og digital og det digitaler er i dvb-c (c som kabel )

så hvis du skal se det på din pc uden at have en boks imelem så skal du købe et kort der understøtter dvb-c og hvis du ikke bruger yousee så skal du højst sandsynlig bruge et kort (du "lejer" af udbyder) og det skal der kunne være i
så du skal enten bruge en uden kort eller med kort kommer an på den enkle udbyder

enten uden kort
så koster de ca fra 500 kr og op
eller med kort
koster de ca fra 700 kr og op

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-02-11 12:46
Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 12-02-11 19:47

Først en tak til Jer der ulejliger Jer med at vejlede mig. Det er jeg glad for.

Til refi: Jeg må indrømme jeg ved ikke hvem min udbyder er. Jeg er lige flyttet ind i oktober og har ikke fået styr på det endnu. Men det må jeg hellere ringe på mandag.

Til dogvillestar: Jeg har sat min Windows Medie Center til Danmark og mit postnummer. Men jeg har tænkt på at der står antenne ud for signal og det kan jeg ikke finde ud af at rette til Kabel TV? Hvordan lige gør jeg det?

Jeg har kigget efter mit interne TVkort i enhedshåndtering, men der kan jeg ikke finde det. Så jeg ved ikke om der er driver installeret.

Hvilket program kan vise mig min hardware i min PC og specifikationer?

Hvis jeg vil købe en DVB-C tuner, har jeg set på denne:
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=direktelink&varenr=34210

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-02-11 07:52

Du skal starte Media Center - Derefter vælge TV og så vælge punktet TV-signal!

Næste punkt hedder Konfigurer TV-signalet - Sig Ja i boksen der kommer op!

Klik Ja til Microsofts vilkår!

Indtast Region & Postnummer - Vent på at der hentes konfiguration for dit område!

Sæt flueben i Kabel - Næste - Sæt flueben hvorvidt du har en Set-top-box!

Vil du angive et andet TV-signal - Sig Nej!

Der søges nu efter kanaler, og de listes i en boks!

Klik til sidst på Udfør!

Du kan senere sortere dem via programmet!

Har selv en lignende Medion PC, også ca. 4 år gammel, og den tager fint Kabel-TV (Yousee) via det indbyggede TV-kort!
Jeg finder 33 kanaler via TV-kortet!

Godkendelse af svar
Fra : asgersp

Dato : 02-03-11 19:59

Tak for svaret prosat.

Jeg takker for Jeres respons og vil gerne give point til flere. Prosat kom først,

Jeg får signalet fra Stofa og de siger at jeg skal have et DVB-C, så det må jeg ud at have fat i.