/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Usb kabeldriver
Fra : bjarnebr
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 11-02-11 15:57

Jeg har et kabel til min Yaesu amatørradio der i den ene ende har et Usb stik og i den anden ende et 4 polet Minijack stik, når jeg kører det pårogram der hører til radioen kan det ikke finde kablet, derfor gik jeg ind i Enhedshåndtering i Window 7 (64bit) her står kablet som et "Prolifik usb til seriel" kabel med en gul trekant på det vil sige at der er noget galt, derfor har jeg prøvet at opdatere driveren, men får besked på at den bedste driver er installeret, og "Uniblue Drivescanner" finder ikke nogen nyere driver, jeg har derfor været på Prolifik's hjemmeside for at finde en driver, men kan ikke finde ud af hvad der er den rigtige driver, da jeg er MEGET dårlig til engelsk.
ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-02-11 16:04

Inden i enhedshåndtering kan du højre klikke på elementet du søger en driver til, du skal så vælge egenskaber og vælge fanebladet Detaljer, der skal du så vælge hardwareID, der er så en lang streng af tal pg bogstaver, hvis du bidrager med VID og PID så kan jeg sikkert finde en driver til dig.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 12-02-11 09:24

Hej webnob
Her er alt det der stod under hardware id:

USB\VID_067B&PID_2303&REV_0300
USB\VID_067B&PID_2303

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-11 11:53

Jeg har fundet et link som skulle være til den driver du mangler, men linket er dødt.
http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31

Man kan heller ikke komme ind på www.prolific.com.tw den side er også død. Så jeg tror desværre det bliver rigtig svært og finde en driver til dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-11 11:57

Prolific_USB-to-Serial_Comm_Port
http://peecee.dk/upload/view/289724

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 12-02-11 12:25

Hej Klaudi
Hvad er det du linker til og hvordan bruges det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-11 13:02

Prolific USB-to-Serial Comm Port, driver til kabel,
pak ud og gå til Enhedshåndtering og vælg opdater driver,
nej til opdater på net, vælg har diskette/cd,
angiv hvor filen er(den nyligt udpakkede)

det er jo ik' sikkert skidtet virker

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 12-02-11 13:28

Jeg har prøvet det, men jeg får besked på at de ikke er en driver der er kompatibel men min hardware.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-11 13:44

Ok, det virkede så ik'

Har du prøvet samme metode med din driver cd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-11 13:27

Problemet er nok det sædvanlige at din software og drivere ikke er til 64 binit system.

Det er en af ulemberne ved at bruge et nyere system.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-02-11 18:26

Først undskyld at jeg ikke har været på de sidste par dage, men jeg har været ude at rejse.
Jeg har en driver fra prolific der hedder 2303 den virker til et andet kabel, men kan jeg også få den til at virke til det før omtalte kabel og hvordan?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-02-11 21:42

Dit kable er et 2303 cable, så du burde få det til at virke bare ved at installere den.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-02-11 23:01

Hvordan gør jeg det?
Driveren er installeret til det andet kabel, når jeg forbinder dette kabel kan jeg under driverdetaljer se at der er to filer i c:\windows\system32\drivers og en fil i c:\windows\system32. hvis jeg forbinder det kabel der har den gule trekant (i enhedshåntering) kan jeg se at der er to filer i c:\windows\system32\drivers hvoraf den ene er den samme som fra det andet kabel, og hvis jeg prøver at opdatere driveren får jeg som sagt besked på at den bedste driver allerede er installeret.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 17-02-11 08:40

Fjern alle drivere til kablerne og fjern hardwaren i enhedhåndtering, genstart computeren og installer så driverne, hvis det stadig ikke virker så bliver du nød til at genisntallere windows for at være sikker på der ikke er noget der konflikter.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-02-11 22:49

Hej Webnoob
Nu har jeg prøvet det du foreslog uden at det virkede, jeg har instaleret en driver som jeg fik med et af kablerne og så har jeg også forsøgt at gennemse programcderne efter drivere og installeret dem.
Jeg har to amatørradioer med forskellige kabler, til den ene har jeg et kabel der starter med et usb stik og ender i noget der ligner et PS2 stik, til dette kabel virker driveren perfekt selv om den er til et andet kabel, til den anden har jeg et kabel der starter med et serielt stik og ender i et firpolet minijackstik, men da der ikke er en comport i min bærbare købte jeg et Sandberg kabel der laver en usb port om til en com port og så forbinder jeg disse to kabler det virker perfekt med den driver jeg omtalte før, men da det er en klodset forbindelse har jeg købt et uoriginalt kabel i Hong Kong der har et usb stik og så det før omtalte firpolede minijackstik i den anden ende, Når jeg så vil bruge programmet til min amtørredio kan det ikke finde kablet, derfor gik jeg ind i enhedshåndtering og kikkede, her står kablet men der er en gul trekant på navnet og når jeg forsøger at opdatere driveren får jeg besked på at den bedste driver til kablet allerede er installeret.
PS undskyld denne lange smøre, men det er nødvendigt.
Bjarnebr

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-02-11 09:09

Tak for svaret webnoob, jeg har ikke fået et svar der virker, men du er den der har julpet mest i denne tråd.