/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
I stedet for 2 X 148 kr. om måneden.
Fra : vedikkealt
Vist : 907 gange
200 point
Dato : 10-02-11 06:40

Her i husstanden har vi pt. hver vores trådløse - dims - en fra 3 og en fra CBB.

Og her kunne det så være dejligt, hvis det var muligt at sparer den ene 148 kr., om måneden, ved at kører den ene på en trådløs router.

Men virker det ?

Har læst forskellige lovprisninger på nettet, men de skal jo også have solgt deres isenkram =

Læser om en standard 802 o.s.v., men meget forstand på det, har jeg ikke.

Og hvor køber man sådan en router - hvis det altså virker - uden at blive flået.

Venlig hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-02-11 06:52

Begge vores pc'er er tilsluttet en router fra ALDI, det fungerer fint.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 07:35

Forskellen er jo bare, at i så ikke kan tage jeres internet forbindelse med jer.

Men hvis i får internet forbindelse i huset er der mange operatører der leverer den trådløse router med, eller vil i fortsat have mobilt bredbånd med trådløs router?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-11 07:47

# kortoververden

Gode spørgsmål ...

Ja ... den ene PC vil nok komme med på f.eks., camping.

Har slet ikke tænkt på, at en operatør skulle lave noget netværk = formoder det koster spidsen af en jetjager

Og så med den trådløse router ... jeg formoder det fungerer ved, at jeg tager EN af dem jeg har nu, og sætter ned i en router / boks.

Men det ene udelukker vel ikke det andet ?

Og så har jeg jo heller ikke lige lyst til, at smide flere 100 kroner efter noget bras.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 08:00
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-02-11 09:44

Behold den ene af forbindelserne og køb en usb router, f.eks. en som Kortoververden skriver om eller:

Hvad er en USB router?
http://www.usbrouter.dk/

3G Router / USB router
http://www.4gmobiltbredbaand.dk/3g_router.htm

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 10-02-11 11:54

Se på EDB priser så har du den bedste eller den billigste på markedet.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 10-02-11 15:45

Den løsning som du sikkert kan bruge er en mobilrouter, hvor du indsætter dit mobilmodem, som så på lige fod med andre trådløse netværker, fordeler forbindelsen.
Men dade mobile forbindelser ikke altid er så hurtige, skal du være opmærksom på, at dine to PC'er skal deles o båndbredden.

Se: http://www.abeodigital.com/da/produkter/pc AB-M1100N - Trådløs 11n Mini Router

De har været til salg i ALDI, i efteråret, og kostede 299.- men blev så sat ned ad to gange, for at de kunne få solgt ud.
De virker fornuftigt,og jeg bruger min, når vi tager på ferie og andre steder, hvor vi er henvist til at bruge mobilt bredbånd, på grund af manglende fast forbindelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-11 15:49

Citat
Her i husstanden har vi pt. hver vores trådløse - dims - en fra 3 og en fra CBB.

Jeg har prøvet 3 og det var ikke nogen success. Såhavde jeg et fra Telenor på en 3 måneders prøve, men de havde meget dårlig dækning der hvor den skulle bruges.
CBB benytter jo Telenor.

Både 3 og Telenor PRALER af at have forbedret deres netværk, så det er blevet meget hurtigere ogstabilt, men deres dækning er ikke blevet bedre, så derfor holder jeg mig til TDC, som jeg er godt tilfreds med!

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 10-02-11 22:20

men intet virker alle steder (Munklinde!! m.fl)

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-02-11 21:53

Tak for svaret severino.

Så skal jeg lige i tænke boksen, med hensyn til deling båndbredden og hastigheden.

Løsningen er jo ikke dyr, op imod små 300 kr., om måneden.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-11 22:17

var så lidt!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-11 22:38

Du må en tur rundt i alle ALDI butikkerne i dit nærområde, og se hvad de har tilbage i skabene.
Dem som jeg købte, var nedsat til 120 kr.
Jeg købte to af dem, og solgte den ene til en her på KANDU, så jeg kørte så ud og fik mig en ekstra, medens der var nogen tilbage.

Men det kan jo være, at der ligger lidt tilbage rundt om. Find din nærmeste forhandlere på www.aldi.dk
Når jeg er ude og købe rester, efter de har nedsat prisen, så vurdere jeg hvilken af butikkerne som ligger i et område, hvor kundeunderlaget ikke syntes at være til den slags legetøj, her er der størst sandsynlighed for at der er lidt tilbage.