/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Vil der blive ved med at strømme blod ud
Fra : PeterTheisen
Vist : 858 gange
10 point
Dato : 07-02-11 12:50

Vil der blive ved med at strømme blod ud, hvis man lader en sommerfuglekanyle eller lignende sidde i armens blodårer?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-11 12:57

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-11 12:59

Ønsker du virkeligt, at begå selvmord - Peter.

Og du spørger om det samme på
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=2;conference=202;posting=2299275

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-11 13:05

Og spørgsmålet findes også på denne side:

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=967979

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-11 13:18

Som PH sagde, "et sundt kønsliv holder ungdommen fra sportslivets fristelser".

Så prøv at finde nogle sunde interesser, opdræt af vampyrflagermus fx.

Men blodsugende dyr sprøjter altid noget blodfortyndende ind i ofret, før de suger, for at undgå at blodet størkner

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 07-02-11 13:59

Nej Peter...det vil ikke blive ved at strømme ud. Det stopper i hvert tilfælde med at løbe ud, når kroppen er tømt for blod - sikkert også lidt før. Det er lige som når du åbner en 2 L cola og vender bunden i vejret på den. Det stopper også med at løbe ud, når der ikke er mere i flasken Jeg synes et klogt spørgsmål fortjener et klogt svar!

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 10 point
Dato : 07-02-11 14:04

Nej der vil ikke blive ved med at strømme blod ud!

Hvis der gjorde det, ville du være et medicinsk mirakel

Hvis du kan få blodet til at "strømme", har du jo kun en begrænset mængde blod i kroppen, så det stopper automatisk når der ikke er mere

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 07-02-11 14:06

Dulcona og jeg er åbenbart enige.

Dulcona kom bare først.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 07-02-11 14:12

Tak for svaret malmin.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 07-02-11 14:13

Ja og den faktor at blodet koagulerer, når tilførslen er lille, spiller også ind. Colaen koagulerer ikke lige så hurtigt og flasken bliver tømt, men prøv med cola først