/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dell XPS 420 recovery (webnoob )
Fra : Eyvind
Vist : 978 gange
100 point
Dato : 10-01-11 11:30

Hej webnoob ..........................eller andre med erfaring i Dell recovery.

En af mine naboer kom med en Dell computer lidt CD'er, en DVD og en manual.
Til denne computer Dell XPS 420 oprindelig med Vista.

De har prøvet at geninstallere med geninstallations DVD men det er som om den ikke installerer til oprindelig fabriksinstallation, og driverne lægger den heller ikke ind.

Jeg har prøvet med F8 under opstart men får tilsyneladende ikke adgang til den recovery partition hvor jeg kan se at der ligger næsted 15 GB klar.

Så er spørgsmålet:
Hvordan får jeg den til at installere den recovery, og ikke bare nøjes med en frisk Vista fra dell's DVD men en frisk Vista med det hele. (går jeg ud fra at man kan)

Ps. Det kunne være lækkert, at blive lidt populær hos naboerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-11 12:25

Recovery

press the ctrl and F11 keys at the same time

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-11 12:51

Citat
press the ctrl and F11 keys at the same time

Det gælder kun hvis man vil installere XP fra en recovery partition.

Nu har jeg ikke noget med XPS og gøre jeg har erhvervskunder. Men softwaren er dog det samme. Hvis man vil geninstallere Vista eller 7 fra en recovery partition så skal man trykke F8 under opstart, altså lige så snart man ser dell-logoet. Ved at trykke F8 kommer man ind i "Advanced Windows Startup Menu", i den menu skal der være et punkt der hedder "Reparer Computer", derinde skal man så bare følge anvisningerne og så vælge "Restore DELL factory Image". Er menu punktet "Reparer Computer" der ikke så findes recovery ikke på harddisken.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 13:37

Jeg får fat i REPARER > enter ved den

så får jeg:

Safe mode
safe mode med net
safe med command

start normal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 14:01

Ok et eller andet har fjernet adgangen til den recovery partition.
Men den kan godt installere fra Dell recovery DVD.........................så det gør jeg.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-11 14:48

Reparer skulle meget gerne komme på samme side som safe mm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 14:59

Og dog - for inde i recovery partitionen ligger det hele med recoveryprogram som endda kan starte.
Af en eller anden grund stopper den igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 16:05

Jow - men det er når jeg så klikker på reparer at jeg så får disse muligheder:
Safe mode
safe mode med net
safe med command

start normal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 16:20

Jeg tror ikke det er inde i Dell's recovery menu jeg kommer til, men kun til windows.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-11 16:31

Uanset hvad man skal, trykker man F8 så kommer man ind i "Advanced Windows Startup". Dell har så tilføjet et punkt som hedder "Reparer Computer".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 16:40

Ok - så er det nok noget som er lagt på harddisken i den første lille partition og det er nok den jeg så ikke bliver henvist til.
Det er lidt trist for jeg kan jo se, at den recovery ligger i recovery partitionen med årstal 2008 og at den nok "bare" skal startes.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-11 18:53

Tak for svaret webnoob. Det lykkedes så ikke, men naboen er tilfreds med installation af Vista fra den medfølgende DVD...............................så det bliver det nu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-11 20:07

Ja nu skal jeg ikke kunne sige hvad der sker eller hvad du gør, men det virker underligt at partition er der og at du kan se menu-punktet. Kunne godt tænke mig og pille ved sådan en selv. Blev naboen ellers tilfreds ;)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-11 11:36

Naboen bliver nok tilfreds, for nu har jeg vist fundet driverne inde hos Dell.

Men det irriterer mig at denne recovery ikke virker, dog er der en mulighed for at naboen har pillet et eller andet sted.

Nå men nu laver jeg en installation og bruger min egen backupmetode med Acronis.
Så kan det gemmes langt væk fra pillefingre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-11 11:52

Så er enhedshåndtering ren og pæn.
Man kan hente en iso udgave af driverne til denne model og brænde det.
Ok -så letter jeg lidt på hatten for Dell.