/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
uk tv i danmark.
Fra : Gizmo1226
Vist : 893 gange
300 point
Dato : 09-01-11 23:29

jeg vil godt se forskellige engelske kanaler.
fx. bbcs kanler og mange andre.

jeg har ikke noget imod at betale for det, men vil vide om det overhovede kan lade sige gøre, uden at være i england.

håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-01-11 23:52

Sagtens.
Få en parabol og pej på 19,0E samt 26.2E hvor deres kanaler ligger - derefter er det muligt at få et kort til disse kanaler fra england

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-11 00:17

Jeg kan se 4 engelske kanaler, men jeg er medlem af en antenneforening og har beboernetværk.

Så eneste mulighed er en parabol og en udbyder der har de engelske kanaler.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-01-11 08:42

jeg har en 80 cm. motorstyret parabol. bor i Himmerland
jeg ved faktisk ikke hvor mange engelske kanaler, jeg kan se.
over 200

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 10-01-11 09:02

hmm... lyder fint, men så skal jeg have en ny parabol og en ny modtager hvis jeg skal beholde det eksisterende kanaler.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-01-11 09:06

Tja jeg har en 6hovedfers skærm på 120CM med 5hoveder på PT - har lidt over 12000 kanaler - men der er ca omkring 300Engelske kanaler - Men der skal et abonnement til for at kunne se de interessante !

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 10-01-11 09:08

okay, jeg har en parabol og havde en antenne der virkede XD men jeg vil da prøve at dreje min parabol og se om jeg kan fange nogle gratis kanaler for at se om det virker.

og ellers hvor køber man abonnement til de engelske kanaler ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-01-11 09:18

Sgu ikke sikker på andet - end du skal have en kontakt i England - der kan give dig en engelsk adresse at binde det til - Men ellers må du ud og finde de engelske udbydere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-11 10:06

Du kan i DK IKKE lave abo/aftaler med udenlandske signalleverandører...

Uanset om du taler radio/TV , mobiltelefon eller andet af den slags....

Dermed IKKE være sagt du ikke kan modtage det, men det er leverandøren uvedkommende. De må IKKE levere officielt til DK uden "statens" tilladelse og den får de kun hvis "firmaet" findes i DK eller de laver aftale med en allerede etableret leverandør i DK.

Selv fra Sverige, Norge eller Tyskland vil det ikke være muligt - Modtageren SKAL være bosiddende i det pågældende land.... (om det så er der man "fanger" signalet er uvedkommende)...

Så herhjemme har du kun

TDC
STOFA
VIASAT
CANAL DIGITAL (nu også stofa)
(har jeg glemt nogen? )

Ingen af dem leverer engelske kanaler udover de gængse......

Rent teknisk vil du kunne modtage al det TV der findes på jordkloden, men det kræver der er DANSKE selskaber der vil udbyde det.

I Afghanistan ser de skam dansk TV...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-11 10:08

Glemte BOXER

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-02-11 08:32

Så længe du har en adresse i England hvor abonnementet går til(dvs betalingen) så kan det sagtens lade sig gøre - men du kan som refi siger ikke henvende dig til BBC som dansk statsborger og vil have det sendt til DK.

At der så ellers er mange andre muligheder er noget helt andet - men det må du selv undersøge!

Accepteret svar
Fra : kram5610

Modtaget 300 point
Dato : 18-02-11 11:56

Engelsk TV kan kvit, frit og lovligt modtaget i Danmark....

Det kræver en parabolskærm på mellem 70 og 150 cm rettet mod Astra 2 (28,2° øst) - alt afhændigt hvor du bor i Danmark.

Kig her: http://sattv.dk/gratistv.html#engelsktv

Mvh.

Morten Hesseldahl

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 02-03-11 20:54

det vil jeg prøve, men hvad går jeg så med modtager, de fleste idag skal have kort i for at virke. ?

Kommentar
Fra : kram5610

Dato : 03-03-11 08:01

Du skal ikke bruge kort. Du skal have fat i en såkaldt FTA (Free-to-Air) modtager. Det du skal overveje er om du ønsker HD tv, i så fald skal du sikre dig at modtageren kan dette.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 03-03-11 08:06

HD tv er udelukket da jeg kun har et gammel crt tv. men skal se om jeg kan skaffe en FTA, og en parabol der er omkring 1.2m - 1.5m i diameter.

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 03-03-11 08:06

Tak for svaret kram5610.

Kommentar
Fra : kram5610

Dato : 03-03-11 08:07

hvis du handler på nettet kan jeg anbefale tyske websider - da FTA TV er standard i Tyskland. I Danmark betaler man ofte overpriser for den slags.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-03-11 08:19

Alt efter hvilke kanaler du vil se fra UK. er alle IKKE FTA!

Mange BBC mm er nu med abonnement - men der er også fta kanaler

Kommentar
Fra : kram5610

Dato : 03-03-11 08:26

Pjat pjat pjat...... De store "rigtige" kanaler fra UK er FTA....Jeg har selv en skærm rettet mod 28,2° øst.... Jeg modtager bl.a. følgende kanaler:

BBC 1
BBC 2
BBC 3
BBC 4
BBC HD
BBC News
CBBC
ITV 1
ITV 2
ITV 3
ITV 4
Channel 4
Channel 5
E4
More 4
Film 4
+ andre kanaler

Hos Canal Digital finder man bl.a. BBC Lifestyle og BBC Knowledge - men det er billige kopier i forhold til de "ægte" BBC kanaler.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-03-11 08:31

Kald det hvad du vil -
Jeg har nu også en rettet derover imod - er der er mange FTA men der er nu ligeså mange og ikke mindst flere HD kanaler der ikke er FTA - Men jo der er absolut også en masse FTYA - men dem der er guf er IKKE FTA!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 03-03-11 08:33

Kig her - der har man alle kanaler på 28.2:

http://www.lyngsat.com/28east.html

Kommentar
Fra : kram5610

Dato : 03-03-11 08:43

Der er IKKE en eneste BBC kanaler som er kodet. Af de "normale" store engelske kanaler er der nogle af de lokale ITV som er kodet, samt HD udgaverne af ITV 2+3+4. Sky kanalerne er selv sagt kodet.