/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fordeling af av signal
Fra : Dj_Kaffe
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 06-01-11 15:04

Hej Kandu brugere.

Jeg ville gerne have hjælp til hvordan jeg får fordelt, parabol, boxer og ps3.
Rundt til husets 4tv´er.

Løsningen skal fordeles mellem 4rum, hvor tingene står således:

I stuen har jeg:
Tv
Parabol
Ps3

Soveværelse:
Tv
Boxer

Og 2 værelser med hver 1 tv.

Jeg har tidligerer fordelt signalet fra et sted og rundt i huset, ved hjælp af en analog parabol og en av switchbox, dvs. at jeg satte tingene til switch boxen og derefter i parabolen som lavede signalet om til antennekabel.

Nu er mit problem så bare at boxeren er kommet i et andet rum.

Kan dette overhovedet lade sig gøre med et nogen lunde resultat af billede kvalitet?.

Hvis nogen ville hjælpe over msn, ville dette være en stor hjælp. Og jeg ville derved kunne sende en tegning over hvordan tingene står.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 15:55

Citat
Nu er mit problem så bare at boxeren er kommet i et andet rum.

Dumt - sæt den i rummet hvor antennen kommer IND - det er jo derfra du laver fordelingen....

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 06-01-11 16:05

den står i det rum hvor antenne kommer ind, nemlig soveværelset. da jeg ikke har haft brug for antenne i stuen har jeg ikke trukket det herned endnu.

Og skulle den stå i stuen, skulle jeg jo os have skaffet ir extender osv. da man skulle kunne skifte fra soveværelset, men det ikke nødvendigvis skulle kunne lade sig gøre fra stuen.

Jeg har et åbent loft, hvor det er nemt at komme til og trække kabler. Og da jeg jo gerne ville have signalet rundt i hele huset har jeg trukket kabler på følgende måde:

Har 2 antennekabler fra stue til loft, 1 fra soveværelse til loft, 1 fra soveværelse til antenne, og 1kabel fra hver af de 2 andre rum og til loft.

Ingen af de kabler der går fra rummene og til loftet er forbundet til noget pt.

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 06-01-11 16:07

Og havde det hele stået i stuen, havde jeg iøvrigt ikke lagt indlæg ind.
Da jeg jo som beskrevet, ikke har haft nogen problemer med min tidligerer løsning, i det gamle hus :)

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 07-01-11 02:52

Efter som du har coax vable rundt til alle rum i samme system, ville den umiddelbare løsning være at bruge en "AV to coax converter". Det vil dog gøre at du kun kan have en enhed vist af gangen, med mindre at du bruger en konverter pr. Enhed og således bruger forskellige frekvenser til hver boks.

Http://www.itpanik.dk

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 07-01-11 12:46

Kan du evt. hjælpe med hvor jeg finder sådan en, har prøvet at søge på google efter "AV to coax converter" men der kommer kun converter til lyd kilder?.

Og mangler derudover os hjælp til opsætningen, derfor det ville være en stor hjælp med en direkte chat (f.eks msn) i stedet for dette.

Jeg har selv prøvet at sætte denne løsning op, dog med analog paraboler i stedet for converterne.
Mit problem er så bare, at boxeren skal bruge antennen. Laver jeg signalet fra parabolen om til coax kabel, sætter en fordeler på og fører det ned sammen med antennen til boxeren, forstyrer antennen signalet og billedet bliver derved MEGET dårligt.

Så jeg har derfor brug for en vejledning i, hvad der skal føres gennem hvad kabler.

Har lavet tegninger om og om igen, og kan simpelthen ikke komme på hvordan jeg får ført signalet rundt uden den store forringelse.