/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv. forstærkning.
Fra : Nul7
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 16-12-10 13:24

Jeg har erhvervet mig et lille 7" Tv. fra Aldi, ganske udmærket, men lyden er lidt spæd.
Via av udgangen har jeg forsøgt at koble det til et ældre musikanlæg med aux indgang, men lyden er meget svagt på normal styrke, også selv om jeg bruger hovedtelefon udgangen.

Jeg har ført kørt med et lille Tv. på denne måde, det gik fint igennem.

Kan jeg mon købe en lille forforstærker? Eller har I en anden idé?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-10 13:43

Hvis du har et par højttalere med forstærker, til din PC, så prøv med dem!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-12-10 16:34

Servirino,tak jeg har prøvet, de virker, - men de er i vejen hvor de skal plaseres.
Det var smartere hvis jeg kunne få dem gennem mit anlæg.
Der er et HDMI stik, jeg går ud fra at det er en udgang, men jeg tror det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-10 17:50

Citat
Der er et HDMI stik, jeg går ud fra at det er en udgang

Det står i brugsforvirringen hvad det stik kan bruges til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-10 17:51

Citat
• Via den indbyggede HDMI udgang kan TV'et også bruges som setop boks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-10 17:56

Brug mic-indgang på anlægget.....

Der er ikke megen lydforstærkning i de andre....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 17-12-10 11:25

Desværre Refi, men der er ingen mic-indgang på anlæget, derfor efterlyser jeg om ikke andet en lille forforstærker. I gamle dage kunne man købe et lille samlesæt f.eks. en forstærker, og selv lode tingenne på plads. I dag er det micro teknik det hele.