/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital boks og B&O 6000
Fra : vagn2901
Vist : 2534 gange
100 point
Dato : 14-12-10 20:15

Vi har hos Harald Nyborg anskaffet en digital boks Denver DMB-105HD.
Den skal anvendes til at se Yoesee´s digitale kanaler. Jeg kan ikke få den til at virke.
Vor B&O 6000 er ca 15 år gammel, men virker perfekt på de almindelig programmer (ca. 35).
Er B&O 6000 måske for gammel til at koble sammen med en digital boks?
Er der nogen der har oplevet tilsvarende problemer?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-12-10 20:34

YouSee skal modtages via DVB-C (kabel TV), men umiddelbart kan jeg kun se, at Denver DMB-105HD kun kan modtage via DVB-T (via antenne).

Se manual: http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/DENVER_DMB-105HD_-_Danish_user_manual.pdf

Så det må umiddelbart være forklaringen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-12-10 20:39

Hvorfor gøre det enkelt hvis det kan gøres besværligt

Det er en DVB-T boks hvor man skal bruge en DVB-C til YouSee.

Accepteret svar
Fra : prosat

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-10 20:48

Jeg har sådan en Denver som du skulle have købt DVB-C, den er ikke pengene vær, en så utrolig dårlig EPG skal man lede længe efter, det kan tage optil en time hvis man vil optage et program (tilsluttet harddisk) inden EPG har søgt og vil vise tv oversigten, den skulle iflg. brugsanvisning vise 7 dage frem, men det har jeg ikke oplevet endnu, højst 3-4 dage frem på en god dag, sidst men ikke mindst hvis du tilslutter en usp harddisk og vil optage så låser du den kanal som der optages på, så mit råd er køb en bedre og dyrere det vil betale sig i længden (kvalitet og pris hænger sammen) der findes gode mrk. samsung - triax

pop

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 15-12-10 22:05

Tak for svaret prosat.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 16-12-10 19:19

Det var så lidt.

Prosat

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 16-12-10 19:22

Åhh, glemte lige at sige, du kan godt købe en DVB-C boks og køre det sammen med dit B&O, de fleste bokse køre med Scarstik, så det er bare at sætte det i B&O'en.

Prosat