/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
notesbook
Fra : bjs1948
Vist : 777 gange
100 point
Dato : 13-12-10 12:34

hvordan tager man cd-drevet ud af en notesbook

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-12-10 12:35

Det gør man nok ikke, men hvad er det for en netbook?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 12:46

Vender bunden i verjet på dyret, skruer samtlige skruer ud, fjerner bundpladen,
finder de skruer der holder drevet på plads og fjerner dem også....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 13-12-10 12:54

Klaudi mener nok harddisken og du skriver cd-drev. Hvad mener du

Kommentar
Fra : grow

Dato : 13-12-10 12:57

Og dog Klaudi, nu kom jeg i tvivl om du ikke også mener cd-drev. Undskyld.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 12:59

joe jeg mener cd drevet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-12-10 13:20

Hvis du ikke ved hvordan man fjerner det, så skal du nok ikke begynde at rode for meget med det

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-12-10 13:29
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 13:30

Citat
Hvis du ikke ved hvordan man fjerner det, så skal du nok ikke begynde at rode for meget med det

God pointe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 17:12

Under bunden sidder der en enkelt skrue der holder drevet på plads. Der er faktisk et symbol der viser en cd skive hvor skruen sidder. Derefter er det bare at sætte neglen i klemme og hive drevet ud af den slot det sidder i.

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 13-12-10 17:28

det er en fujitsu-siemens og alle skruer som er sylige er fjernet men man kan ikke få bundpladen af og der er ikke nogen speciel skrúe der holder cd drevet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 17:41

fujitsu siemens og hvad nummer har den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 17:41

Selvfølgelig kan man tage bunden af, hvordan tror du ellers indmaden er kommet derind!

Der sidder nok nogle tapper et sted, så prøv at lirke i kanten rundt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-12-10 18:35

Der er tre metoder:
1. der sider en lås der udløser drevet, lige som med batteriet
2. der sider en enkelt skrue i bunden der holder drevet fast
3. drevet er skruet fast indvendigt

lidt noter:
1. der kan godt side en skrue der forhindrer utilsigtet brug at låsen
3. kan du ikke lige se skruen så kig først under et evt dæksel for enden af drevet, er den ikke der så kig under tastaturet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 18:41

Det kan være et helvede at skille en bærbar pc ad, men med lidt snilde og forsigtighed så lykkedes det som regel

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 18:41

Men kom med model nummeret så ska vi se om vi kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-12-10 18:46

Citat
Det kan være et helvede at skille en bærbar pc

Der er nok en der har prøvet at skille en HP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 18:48

En god stor hammer(mukkert) og en god skarp fladmejsel gør underværker,
måske også en vinkelsliber

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-12-10 19:05

Citat
En god stor hammer(mukkert) og en god skarp fladmejsel gør underværker,
måske også en vinkelsliber

Normalt er det meningen at jeg også skal SAMLE dem igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-12-10 19:08

Har prøvet at skille Zepto, HP, Abook, Asus og de har alle nogle finurligheder man lige skal greje. Skruer o.lign er lette, men de clips og andre låse anordninger der er i dem kan drille og pludselig har man knækket et eller andet.
Har skilt en Asus One 7,8 " den kan godt drille lidt
Og har faktisk også sidste sommer lige skilt en Zepto uden på et tæppe på græsplænen Hold op hvor skulle man passe på med skruerne. Men det største problem var at passe på ikke at komme til at vælte ølflasken

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-10 19:16

Citat
Normalt er det meningen at jeg også skal SAMLE dem igen

Der gør en go' gang gaffa tape underværker

Nå, alvorligt, jeg prøvede at skille en Toshiba her i sommers, det var godt nok besværligt,
50+ af skruer, cirka, men det lykkedes, den blev for varm og skulle renses...

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 14-12-10 00:51

det drejer sig om en fujitsu-siemens amilo serie m-6100 alle dæksler og skruer er fjernet men det er som om der er noget inde på midten som holder den samlet??

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-12-10 01:15

Prøv at kigge på denne.
http://www.youtube.com/watch?v=gk-FBxA0c5g&feature=related

Der er flere muligheder ude i højre side

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-12-10 01:16
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-10 07:45

Du skal have tastaturet af, nedenunder sidder der garanteret en skrue!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-10 17:23

Tastaturet skal sikkert af som klaudi siger og mon ikke du kan lirke det lige så stille ud af de holdere der ganske giver er rundt om

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-10 17:51

eller kilk dig lidt rundtr herinde for at se om der er en video der kan hjælpe

http://www.laptoprepairvideos.com/index.php?hop=cj2600

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 14-12-10 17:54
Godkendelse af svar
Fra : bjs1948

Dato : 22-12-10 09:03

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-10 09:29

Velbekommen