/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Nem-IDioti
Fra : LuffeA
Vist : 1117 gange
300 point
Dato : 05-12-10 23:16

Jeg har lige modtaget min borgelige andel af det skidt.

Jeg går så ind på Danske Netbank for at starte processen for første gang, men så lukker browseren ned, både IE og FF.

???????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-10 23:19

Kender det, kender det og jeg vil ikke bande skriftligt. det er nok at jeg bander for mig selv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-10 23:30

Citat
jeg vil ikke bande skriftligt

Så gør jeg..........hvem i hede hule helvede er det satans forbandede selskab der har lavet det forpulede system ? de kan kraftedeme stikke det skråt op

Ahhhh, nu kan jeg trække vejret igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-10 00:08

Fint nok med mig, klar i børnesygdommene iden jeg jeg bliver "tvunget" til at bruge det

Ej altså sådan noget skidt

At de da ikke snart har fået det til at fungerere

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-12-10 00:23

Det er bare noget det fungerer !
Nemt, hurtigt og smart.
Måske fordi jeg har lang erfaring med nøglekort til Jyske Netbank.
Gambrinus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-10 00:36

Mit virker til banken, men ingen andre steder.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-12-10 00:46
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-12-10 07:03

Det fungerer udmærket her.

Kommentar
Fra : bewi

Dato : 06-12-10 09:16

Jeg vil ikke påstå jeg er en ørn til det computer halløj, men det går fin med nem-id her.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-12-10 10:11

Jeg har altså heller ikke problemer .... men en god ven måtte have hjælp - så ved hjælp af Danske Bank's telefonsupport blev det hurtigt løst. Der var blevet filet på nogle java-indstillinger rent forsøgsmæssigt i en anden sammenhæng, og det gav problemer.

Så brug bankernes support - de er hurtige og vidende om langt de fleste problemer lyder det som (der var tid til snak om problemtyper som de oplever)

Så det virker fint her - på trods af at det føles lidt oldnordisk at bruge et papkort med koder i denne it-alder.

Største problem: At NemID har været "nede" netop som JEG skulle bruge det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-10 10:25

Ked af at sige det, men,,,,,,,,

NemID fungerer ganske udmærket - det er desværre brugerne der laver fejlene (det var IKKE personligt ment)

Smokies link desangående har INTET med NemID at gøre - det skyldes ene og alene "sammenstød" mellem 2 parter der ved lige lidt

Det hjælper jo heller ikke at bede naboen om at reparere ens komputer hvis vedkommende er både døv og blind..

Borgerservice havde IKKE forventet at de pludselig skulle "lege" komputerexperter og er derfor IKKE uddannet til det....

Hvis NemID IKKE fungerer på netop DIN komputer, er det maskinen der enten har mangler, sikkerhedsbrister eller er forkert sat op...

Længere er den egentlig ikke

Der er trods alt 1,8 millioner for hvem det fungerer og måske 1000 for hvem det ikke gør

Går man de 1000 efter i sømmene vil man garanteret finde at det har sin LOGISKE forklaring at det IKKE virker for dem....

Al begyndelse er svær og med tiden vil ALLE problemerne være løst

Vi er nok ALLE i den situation at vi "piller" så meget ved vores maskiner at de ikke længere virker som de oprindelig var "designet" til og de mennesker der laver den slags nye programmer vil ALTID forudsætte at materialet kan arbejde med netop DERES ting og tager IKKE hensyn til hvad folk ellers bruger deres maskiner til...

trods alt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-10 11:17

Du har ikke helt ret Refi, mit netID virker kun i banken fordi banken startede det op da jeg fik det for 1½ måned siden. Og banken har sikkert valgt at det kun skulle bruges i banken. Og jeg kan ikke få lov til at ændre det uden jeg bestiller et nyt nøglekort. Det har jeg gjort for et par uger siden, det kommer bare ikke det nøglekort.

Så i dag har jeg tænkt mig at gå ned i banken og bede den lave et nyt NemID og så åbne op for det hele.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-10 12:03

Jeg er forlængst kommet over pilfingerstadiet på min computer, jeg har nyeste plug-ins, højeste sikkerhed og formaterer desuden en gang om året for at holde den clean.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-10 12:43

netID og NemID er IKKE det samme - men det var måske en skrivefejl

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-10 13:27

Refi jeg skrev forkert!

Nu har jeg været i banken og fik at vide at min NemID var indstillet kun til banken og den skulle ændres til at dú til det hele. Og det gøres nemt.

Gå ind på www.nemid.nu. Vælg at logge ind på den til venstre, privat. Log på med enten kørekort eller pas. Og når alle oplysningerne er gemt så virker din nemID over det hele.

Og hurra, det gør den. Og det kræver ikke nyt nøglekort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-12-10 14:30

Seeeeeeee hvor nemt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-10 15:14

Ja gu er det nemt når man ved det

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 06-12-10 15:28

Nemid hvirker når man først har fået det i gang.
Det virker i diverse pengeinstitutter og hos skat uden problemer.
Der er problemer når du skal i gang. Disse problemer skriver de bare ikke i det brev du modtager sammen med en kose.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-10 16:05

Citat
Ja gu er det nemt når man ved det

Det er da noget af det mest latterlige jeg har oplevet, ikke meget af nedenstående står i følgebrevet:
https://www.nemid.nu/support/vejledninger/saadan_bruger_du_dit_nemid_foerste_gang/

Det fremgår heller ikke i den reklame som de nu har kørt i 3 måneder på TV.

Så tror da faen at Borgerservice har problemer, folk har jo fået det indtryk at hvis de har startet med at bruge lortet i deres netbank er dørene åbne andre steder.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 06-12-10 17:54

Jeg synes også det er alt for dårligt det offentlige har grebet det an, men det undrer mig ikke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-12-10 20:52

Ja, at det tog mig seks uger at komme gennem det nemmeid, kan kun skyldes "systemet".

Supporterne sad - jeg ved ikke hvor mange gange - og "førte mig igennem" til fiasko hver gang, og deres standard svar var hver gang: Det forstår jeg ikke. Vi sender dig en ny midlertidig kode!

NemId - og min bare!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-10 20:57

Nu kom jeg sgu ind uden at browseren lukkede ned.

Nå, jeg har ikke den 6-cifrede kode der skal bruges 1. gang, den er jo klart nok ikke sendt sammen med nøglekortet.
Hvor længe er der gået før I har fået den ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-12-10 20:59

PS. Nøglekortet har jeg modtaget 21. november.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-10 01:14

Der gik 6-7 dage før jeg fik den 6 cifrede kode. Jeg kan huske det var lang tid for da jeg bestilte digital signatur der kom det efter 3 dage.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-10 08:53

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-10 09:17

Selv tak og godt nytår.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-11 15:41

Så blev der låst op i sidste uge

Jeg fik en fire-cifret kode pr sms fra min bank som kun var gyldig få timer.

Da jeg havde brugt denne var der åbnet de andre steder, også på NulJob-net som jeg bruger.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-03-11 01:41

Jeg synes, det er suverænt, du har placeret nemID under vittigheder - det giver god mening. Hvem fanden laver et system i 2011, hvor man skal fise rund med et stykke papir for at logge på en computer?? Det er så dårligt.

Og som vores indkøber siger: Når man så endelig har lært alle koderne, så sender de s'gu bare et nyt kort !! :)