/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
touchpad - minibærbar
Fra : snaptil
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 27-11-10 09:13

hejsa sidder på min kærestes minibærbar, og er allerede nu ved at blive sindsyg af den indbyggede mus. Når jeg kører muse-pilen rundt på en hjemmesiden, giver den mig pludselig det scrool hjul-pil. Den har jeg ikke brug for. Hvor slår jeg den fra?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-11-10 11:26

har du ikke en usb mus du kan slå til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-10 11:47

Kører den Vista eller win7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-11-10 11:51

Du skal bare lade være med at køre fingeren helt ude til højrer op og ned samt i bund sideværs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-10 12:51

Citat
hejsa sidder på min kærestes minibærbar

Ja - de holder til en del, de små sataner , men de egner sig dog ikke til at sidde på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-10 15:12

Du kan prøve at gå til Kontrolpanel, finde indstillinger for Mus, åbne det og se om ikke der er en fane med indstillinger for touchpad'en

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-11-10 10:40

det er Windows 7
har prøvet indstillinger for mus i kontrolpanel, syntes intet hjalp
har en ekstern mus,men nogen gange gider vi ikke sætte den i
den kunne godt holde til at jeg sad på den (-:

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-11-10 20:16

tænker det måske er internet eksplorer der driller ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-10 20:31

Scroll pilen bør kun komme til syne ved at trykke på hjulet (hvis det er sådan en mus du har)
Det er jo muligt at du skal hente noget installation til din mus / touchpad.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-12-10 09:06

tjah vil gerne bare have den funktion væk (-:
kan godt være mine klodsede fingre ofte foretager et tryk..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-10 16:57

Jeg kan høre at der er nogen der ikke har leget med en netbook.

På touchpadden er der på de fleste en feature der gør at når man kører finderen helt ud til højre og helt nede i bunden så kommer scroll pilene frem. Dette kan være en smart ing da skærmen jo ikke er så stor og man er nødt til at sidde og scrolle i tide og utide. Men lige så smart som det kan være, ja lige så usmart er featuren for man kommer nemlig hele tiden ufrivilligt til at scrolle. Men lige hvordan den fjernes, hmm. det er jeg faktisk ikke klar over udover at man måske kan installere en anden driver en den der er lige nu til touchpadden. Men om det virker ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-10 17:48

Slå den fra og brug en mus!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-12-10 18:30

det var det jeg sagde som den første kommentar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-10 18:59

nemmerli' så er der da ik problemer med "rørepladen"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-12-10 20:11

Ja men det er vel ikke det snaptil vil, men blot at fjerne scroll pilene og ikke at undvære touchpadden

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-12-10 11:19

nej det er det nemlig ikke. har lige trykket på "scroll lock"(den glemte knap øverst højre hjørne) . har ikke endnu kunne få den trelse funktion frem... så håber det var det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-12-10 12:12

Jeg tror ikke du kan slå funktione fra, undtagen hvis du deaktiverer touchpadden, desværre

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-10 12:13

Men hvis scroll lock er løsningen, som hjeg ser du skriver så er det jo bare super

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 19-12-10 08:45

Tak for svaret Fijala.