/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
net
Fra : kivi
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 27-10-10 17:22

jeg har fået en stationær som ikke vil på nettet forbindelsen er i orden både som lan og trådløs men når så trykker på firefox eller explore får jeg den besked at siden kan ikke vises ,hvorfor når jeg kan opdatere pc og antivirus men ikke gå på nettet ,????
det er windows 7 home

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 17:38

Genstart dit "modem" eller hvordan du nu får internettet ind. Den forbindelse du ser er lan forbindelsen fra din router til din pc. Du har inkke forbindelse ud til internettet.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-10-10 18:39

jo jeg har forbindelse til internettet men ikke fra firefox og explore der melder den at siden ikke findes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 18:54

Hvordan ved du at du har forbindelse til internettet når du ikke kan komme der på.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-10-10 18:59

jeg har hentet opdateringer til antivirus og pc uden problemer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 19:11

Hmm.
I Explorer kan du under Funktiopner - Internetindstillinger - Forbindelser se hvad for fordindelse du har.
Eller kør en netværksdiagnostisering inde fra Netværks og delingscenter

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-10-10 19:20

jeg tror at jeg har prøvet alt hvad der er af scanner på netværket

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 19:26

Hmm er på bar bund.
Hvordan har du fået Firefox hentet hvis du ikke kan komme på internettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-10-10 19:32

Se lige under Egenskaber for dit netkort, det er i Kontrolpanel du finder den.
Er der en IP adresse?
Er der en undernetmaske?
Hvad står der ved DNS?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-10 20:57

Skift til arbejd online i stedet for arbejd offline

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-10-10 20:58

Eller kig i firewall om ie og ff er blokeret

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-10 21:03

ud over klaudis gode forslag så check også proxy indstillinger i browserne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-10 16:47

Mon det er den samme trojaner der driller på denne pc.
http://www.kandu.dk/Spg151088.aspx

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-10-10 13:41

dns står til automatisk at hente og det gør ip også jeg har prøvet skrive ny dns og ip men endnu er der ikke sket fremskridt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-10-10 14:15

gentager:
"ud over klaudis gode forslag så check også proxy indstillinger i browserne"

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-10-10 08:35

tak for alle svar men jeg har haft besøg af en som ved betydelig mere en mig og vi er kommet frem til at knække nakken på den og starte forfra.men det der undrer mig er hvorfor kan jeg opdatere pc og virus men når jeg vil bruge firefox og internet explore så stopper festen ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-10 08:57

Det må jo være din firewall eller dit antivirusprogram der spærrer for IE og FF eller port 80 er blokeret

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 30-10-10 16:49

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-10 16:59

Velbekommen, fandt du ud af det eller blev det en frisk installation?