/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ASUS G2S og Logitech højtalere?
Fra : majapedersen85
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 24-10-10 09:12

Jeg har en Asus G2S bærbar og et surround sound fra logitech til pc... men hvis jeg sætter det til min bærbar, er det kun 2 af højtalerne der vil spille og det skulle gerne være alle 5 ( altså 5.1 )
Hvis jeg går ind i kontrolpanel/ hardware/ realtek HD audio konfiguration - så viser den også kun at der er 2 højtalere der kan spille... forstår det ikke... hvis det er sat til min stationære så spiller alle 5... ved godt det er lidt dårligt forklaret men er ikke ligefrem mester i computer og teknik ;) hvis nogen har forslag til hvad grunden kan være, og muligvis en løsning, ville det bare være super...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-10 10:16

Det er ret simpelt, din bærbares lydkort kan kun spille gennem 2 højtalere, du skal have en Surround Soundcard som understøtter flere højtalere.
For eksempel en billig en her til at sætte i et usb stik, så kan du bruge alle dine højtalere: http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=direktelink&varenr=9802

Godkendelse af svar
Fra : majapedersen85

Dato : 24-10-10 10:59

Tusind tak for svaret... der kan man bare se :D så lærte jeg også noget nyt idag :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-10 11:05

Selv tak - ja det er en god dag når man lærer noget nyt bærbare computere har oftest et ret simpelt lydkort som ikke er beregnet til mere avancerede højtaler anlæg