/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
pc klikker ved opstart
Fra : snaptil
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 22-10-10 10:25

Jeg har en 7-8 pc som jeg er ved at kigge igennem før de skal smides ud på arbejde (kontor ansat).
3 af dem er fra ASUS af.
De klikker underligt i starten, som om de ikke får nok kraft til at starte. Så pludselig kan de starte.
Kan det tænkes jeg skal udskifte PSU? fordi så vil jeg tage nogle fra de andre maskiner.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-10-10 12:52

Du kan på klikkene høre hvad der er galt, 3 hurtige klik betyder ramfejl.

Prøv at se her: http://www.fnsupport.dk/system.php

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-10-10 14:39

Skal de smides væk bagefter, for så er det letteste jo at tage hd fra dem alle og en efter en at smide dem i dn pc der virker og slette indholdet med fx. Eraser http://eraser.heidi.ie/
Det er jo ikke nok at formatere dem for det kan jo let gendannes. Men Eraser overskriver hden over flere omgange så en evt gendannelse er umulig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-10-10 17:02

prøv og pil harddiskene ud af maskinerne og hør så efter om den stadig klikker ved opstart.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-10 22:10

Klikkelydene kommer sikkert fra harddisken, det er læsearmen som skiftevis er i parkerings position og i søge position, det kan måske være at harddisken som er vanskelig at læse = gammel og trænger til udskiftning.
Klikkelyde og biplyde bør ikke forveksles, det er 2 forskellige lyde, den ene er mekanisk og den anden er elektronisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-10-10 22:13

Det er ikke fordi der ikke er strøm nok at harddisken klikker, den ene af mine harddiske (Maxtor) har altid klikket under starten af computeren, den virker endnu og er 4-5 år så det behøver ikke være fordi harddisken er ved at stå af at den klikker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-10 02:01

HA HA
Citat
Klikkelyde og biplyde bør ikke forveksles, det er 2 forskellige lyde, den ene er mekanisk og den anden er elektronisk

Det var nu morsomt . Alle lyde er mekanisk svingninger, normalt i luft. Lyd kan ikke være elektronisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-10-10 10:40

Jeg gætter på at alle andre end Transor forstår hvad jeg mener med klikkelyde menes lyde fra mekanik som slår imod et eller andet og med biplyde mener jeg (mekaninske) lyde fra en elektronisk lydgiver.
Det tror jeg også at Transor forstod, profilen vil bare drille lidt

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 27-12-10 11:35

Tak for svaret o.v.n..
Jeg opgav projektet, pga virksomheden pludselig så værdi i dem, hvis jeg kunne lave dem, men det er ikke det jeg er ansat til( det ville jo være en hygge tjans, og sikkert tage nogle timer). Så halvdelen røg på lager og resten ud( gad ikke gøre mere ved det så).
Så kan jeg nok få dem om et halvt års tid.

Det var som o.v.n.n skrev en klik lyd og ikke en bip lyd.