/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Jumper i dvd drev
Fra : Fattig
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 20-10-10 17:18

Hvad er forskellen på om jumperen sidder i MA eller CS, der er kun et dvd drev i computeren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-10 17:41

Hvis DVD drevet er alene på kablet er det næsten ligegyldig hvor jumperen sidder, det står sikkert på drevet hvordan jumperen skal sidde for at være enten Master eller Slave, vælg slave hvis drevet er sammen med en harddisk

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-10 18:18

Jumperen har tre indstillinger:
MA Master
SL Slave
CS Cable Select

På normale kabler er der kun plads til to drev, et master og et slave drev

Hvis der kun er et drev på kablet er der ikke det store problem men hvis der derimod er to er det vigtigt at få indstillet det rigtigt. dvs. enten indsteilles begge drev til CS eller også (og det er at foretrække) det ene til MAster og det andet til SLave

Hvis der kun er et drev er det vigtigt at det monteres i enden af kablet af hensyn til støj

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 20-10-10 19:02

Tak for svaret EXTERMINATOR.