/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Irriternde lyd
Fra : bjarnebr
Vist : 677 gange
200 point
Dato : 13-10-10 23:59

Hvis min bærbare er tændt kommer der et højt bip når jeg fjener strømstikket og igen når jeg sætter det i igen, hvordan fjerner man denne dødsyge lyd?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-10 00:25

Prøv og åbn lyd mixeren og se om der ikke er mulighed for at skrue helt ned for computerens motherboard højtaler.

Ellers prøv i BIOSen og og se om der er en mulighed for at slå den højtaler fra.
For at kommer ind i BIOS trykke du F1 eller DEL i sekunderne efter du har tændt computeren.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-10-10 10:42

Det er ladeenheden på bundkortet der er defekt og du skal have et nyt bundkort.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 14-10-10 11:54

Lyden har altid været der og Medion siger at det skal være sådan, men det er meget irriterende.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-10-10 12:08

Det skal det ikke.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-10-10 15:49

korrekt at lyden skal være der.
Det er ment som en oplysning til dig så du er opmærksom på at der skiftes strømmodel

På nogle maskiner kan det slås fra i bios, på andre kan det ikke ændres

så check din bios og se om du kan ændre det på din maskine

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 15-10-10 00:19

Jeg har ikke fundet et sted i Bios hvor jeg kan slå lyden fra, men jeg er ved at blive vanvittig af den lyd, specielt da jeg tit bruger PCen på steder hvor der er krav om 100% stilhed.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 15-10-10 15:09

hvis det ikke kan slås fra i bios har du tre muligheder.

1. sluk computeren når du sætter stikket i (eller tager det ud)

2. en skalpel kan klare den (hvis du kan finde den rigtige printbane)

3. lev med det

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-10-10 09:17

Tak for svaret EXTERMINATOR.