/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kort med fup check til bryllup
Fra : TanteAnne
Vist : 8823 gange
100 point
Dato : 13-10-10 15:35

Vi skal til Bryllup og vil give en stor pengegave, vi har tænkt os at overføre pengene til brudeparrets konto, men vil gerne give dem et kort hvor i vi fortæller vi har overført penge. Vi tænkte på en "fup" check altså en vi evt printer ud fra nettet. Er der nogen der ved om man kan det eller har et andet forslag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-10 15:43

Det tror jeg godt kan blive svært at finde - det kan måske få nogle til at lave falske checks???

Kan du ikke lave en selv i word?? - det ville jeg forsøge

Du kan se nogle udenlandske checks her, så kan du sådan nogenlunde se hvordan den skal se ud

http://www.google.dk/#hl=da&biw=1516&bih=634&q=bankcheck&aq=f&aqi=g5&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=868d2f6dea423984

Følger lige med, for ideen er da go

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 13-10-10 15:48

Det var absolut også kun for sjovt det skal selvfølgelig være tydeligt at den absolut ikke er ægte.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-10-10 16:04

Skulle være muligt at lave med en god fantasi, men I skal nok lave den i overstørrelse.

Kunne også være fristende at kopiere et logo fra en banks hjemmeside, men det må I heller ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-10 16:09

Bankens navn kunne være "Bankerot" med snørklede bogstaver, så det ikke lige læses.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 13-10-10 16:19

De fleste pengeinstitutter har en såkaldt "stor check" du nok kan købe.
Jeg har selv lave store check og printet dem ud på karton. Du efterligner bare en normal check når du laver den. Du kan også scanne en chedk og printe den ud i større format.

Dette var mine forslag til løsning af dit problem.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-10 16:40
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-10-10 17:18

Pas på med underskriften og check-kontonummeret.
En check kan godt være gyldig, selv om den ikke er skrevet på en af bankernes blanketter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-10-10 17:31

http://www.danmark-guide.dk/clipart-kreditkort-v.274.0.html

Måske et kreditkort kunne bruges ?

Jeg fik engang en check, som var lavet i hånden med tushstreg. Den var lavet som et gammelt dokument, på "hjemmelavet" groft papir- den var nu sjov.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-10 22:33

Citat
Du kan også scanne en chedk og printe den ud i større format.

Dette tror jeg så ikke er løsningen. Da min mand var ansat som rep. af kopimaskiner fik de ansatte af vide, at de under ingen omstændigheder måtte kopierer hverken checks eller pengesedler, heller ikke i stor format/laminerett da det var krimimelt, godt nok var det tydeligt at det var kopier, men det var strafbart

Så hellere lave din egen check--- en chek som man kan se kun er en joke

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 13-10-10 23:28

Det er absolut nok den bedste ide at gå i banken og købe en kæmpe karton-check.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 14-10-10 08:30

Du skal passe på, for af de råd, du har fået, er der kun et, der duer, nemlig rådet om at gå i banken og købe en "stor check". Du har sikkert set nogle gange i idræftsforeninger eller velgørenhedsarrangementer, at de glade givere har stået med en stor check, der egner sig til at blive fotograferet og komme i avisen med. Banken har dem liggende, de koster et gebyr, men så er tingene også i orden, og det er en rigtig god måde at vise sin opmærksomhed på, så hele selskabet også kan se gavebeløbet.

I er vist flere om at skyde pengene ind, og så kan I jo gå ind i en af deltagernes bank med hele det beløb I har samlet sammen og spørge om de vil lave en rigtig vbankcheck til jer + den store check, der skal vises frem i det højtidelige øjeblik.

Jeg siger, at det er det eneste råd, der duer. Det er fordi du skal være forsigtig, når du bnruger ordet check. Juridisk set er en check bare et stykke papir hvorpå der står ordet check og desuden står, hvem der skal betale til hvem. For eksempel: Check. Den Fynske Bank bedes betale kr. 10.000 til Peter Hansen. Underskrevet Rasmus Andersen. Den tekst er i princippet en check, hvis den bliver skrevet på et stykke papir. Det er ikke rede penge, men det er en såkaldt betalingsanvisning, og da man kan overdrage en check til andre ved at påføre en ny modtager på bagsiden (endiossere) kan der i uheldige tilfælde svindles med en hjemmelavet check. Det er også derfor et af svarene fortæller, at det er strengt forbudt at fotokopiere checks i mange virksomheder.

Nu hedder spørgeren Tante Anna, så jeg forestiller mig, du er dansk? Jo, for hvis et nu var en stor udenlandsk bryllupsfest, hvor selskabet har samlet måske en kvart million kroner eller en halv million sammen, så skal man selvfølgelig være opmærksom på, om banken bliver nødt til at indberette til skat, når den ser de mange penge. Men det er nok en anden problematik, som ikke angår jeres tilfælde.

Håber I får en rigtig god bryllupsfest.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 14-10-10 08:47

Tak for alle svarende, vi finder på noget sjovt på en eller anden måde i et brev for at gøre det unge par opmærksom gave.

Godkendelse af svar
Fra : TanteAnne

Dato : 14-10-10 08:49

Tak for svaret piaskov.