/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke se dvd på Media Player
Fra : Fattig
Vist : 1624 gange
100 point
Dato : 06-10-10 23:07

Når jeg sætter en dvd i computeren og vil afspille den i Media Player kommer fælgende meddelelse:

Windows Media Player kan ikke afspille dvd, fordi der ikke er instaleret en kompatibel dvd-dekooder på computeren.

Hvad kan/skal jeg gøre for at få det til at virke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-10-10 23:28

tja du skal installere en dvd afkoder. Dem er der mange af. De er ofte med ved fabruiksinstallatione, og grafikkort.
Har du et rimelig hurtigt grafikkort, og de rigtige drivere installeret?, ellers kan det være svært at få dvd til at køre.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-10-10 23:43

Grafikkortet skulle være hurtigt nok og er VGA kompatibelt,
men jeg mangler drivere, hvor henter jeg dem?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 02:40

Media Player er ikke god til dvd/ jeg har endnu ikke
kunne få min til at afspille en dvd
find en gratis her
http://www.google.dk/#hl=da&biw=996&bih=569&q=free+dvd+player&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=free+dvd+&gs_rfai=&fp=1f28bdaf7346b423

Accepteret svar
Fra : tadeo

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-10 06:56
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-10-10 15:56

Har lige installeret VLC og gjort 2 forsøg.

Først med en DVD som jeg har lavet via min dvd-optager (dvdén er lukket), med føgende resultat:
VLC media player har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Derefter med DVD spillefilm. Denne ville VLC godt tage mod, men billedet er flimrende og lyden uforstålig.
Tydeligt at der er noget helt galt, hvad kan der gøres.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 16:54

hent denne player, den virker, bruger den selv
Citat
http://www.rapidshare.com/files/423660167/PowerDVD.rar

ellers er der noget galt på din pc

VLC kan afspille meget, men næppe dvd_format
den kan sikker afspille de enkelte filer på en dvd...
har aldrig prøvet den, så kan ikke udtale mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 16:55

Du mangler codes til din Media Player så kan du bruge den til dine DVDer, jeg bruger og anbefaler K-Lite og gerne Full pakken så er du garderet, klik på Download Latest Version og installer den hentede fil ligesom når du installerer programmer:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
hvis du læser vinduerne mens der installeres så kan du på et tidspunkt vælge Media Player som standard program, ellers vil den bruge den medfølgende player til videoer eller du skal højre klikke og klikke på Afspil med Windows Media Player

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-10-10 18:30

o.v.n.

Jeg har fulgt dit råd.
Det er lykkedes at få VLC til at afspille, den dvd som tidligere flimrede og hvor lyden var uforståelig.

Derimod fik jeg denne meddelelse da jeg ville afspille i Media Player:
Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der opstod problem med ophavsretsbeskyttelsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 19:51

Den har jeg aldrig stødt på, det ser ud som om DRM forhindrer dig i at afspille filmen, den skulle "kun" forhindre dig i at kopiere over på computeren, det er du så effektiv forhindret i nu den slet ikke vil spille.
Du skal bruge noget software til at knække DRM og det er vist ulovligt
Har du ikke en DVD afspiller til fjernsynet?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-10-10 19:55

o.v.n.
Jo jeg har alm. dvd recorder, men jeg vil godt have mulighed for at tage filmene med så jeg kan se dem via bærbar computer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 19:59

Desværre ved jeg ikke hvordan du gør, det er kun hvad jeg selv har oplevet at jeg kan hjælpe med vi kan håbe at der kommer en forbi som kan hjælpe dig videre

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-10-10 19:59

o.v.n.
Glemte lige at skrive at de samme dvdér kører upåklageligt i Windows Media Player på min stationære computer.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 20:03

Citat
Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der opstod problem med ophavsretsbeskyttelsen.

fordi du ikke her GEMT licensen
eller ikke en dansk dvd/ + mange andre gode grunde
det kan løse på ½ minut men hvad.....anydvd
andet problem?
smutter igen

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 20:05

for ikke at glemme.........
http://www.soundtaxi.dk/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 20:06

men istedet for at spørge HVORFOR du ikke kan afspille

så skriv hellere HVORDAN man afkoder media filer

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-10-10 20:23

spam-free.
Kan se at du kan tænke inden ad.

Men istedet for at spørge HVORFOR du ikke kan afspille,
så skriv hellere HVORDAN man afkoder media filer.

Jeg er glad for seriøse bud i forhold til mit spørgsmål, er ikke på kandu for at diskutere.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 20:57

JA_MEN for pokker da
Citat
Jeg er glad for seriøse bud i forhold til mit spørgsmål, er ikke på kandu for at diskutere.

som skrevet JEG SKRIDER IGEN

Citat
Glemte lige at skrive at de samme dvdér kører upåklageligt i Windows Media Player på min stationære computer.

hent licensen og læg den på den bærbare....

men det er sikkert ikke SÅ simpelt / eller...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 21:00

første spørgsmål:
Citat
Windows Media Player kan ikke afspille dvd, fordi der ikke er instaleret en kompatibel dvd-dekooder på computeren.

andet spørgsmål
Citat
o.v.n.
Glemte lige at skrive at de samme dvdér kører upåklageligt i Windows Media Player på min stationære computer.

og hvor var problemet......

Citat
Windows Media Player kan ikke afspille dvd, fordi der ikke er instaleret en kompatibel dvd-dekooder på computeren.

Hvad kan/skal jeg gøre for at få det til at virke.

Citat
Grafikkortet skulle være hurtigt nok og er VGA kompatibelt,
men jeg mangler drivere, hvor henter jeg dem?

hvorfor ikke bare skrive at du vil kopiere den...

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-10-10 15:23

Tak for svaret tadeo.