/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen lyd på min bærbare computer
Fra : Fattig
Vist : 1258 gange
100 point
Dato : 06-10-10 16:44

Jeg kan ikke få lyd på min bærbare computer.

Har været i enhedshåndtering for at opdatere drivere, men det er ikke lykkedes, får beskeden at hardware ikke kan installeres.
Lydenhed: High definiton audio-bus

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-10 16:48

Du fik jo drivere her!
http://www.kandu.dk/spg150528.aspx

Har du installeret VGA driveren, på nogle kort er lyddriver sammen med grafikdriveren...

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 06-10-10 17:02

Hvad siger du der nøjagtigt sker, når du forsøger at installere. For jeg har lige hentet driveren for at se om den er ok og det er god nok.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-10-10 17:03

Hej Klaudi.
Jeg kunne ikke få det til at fungere.
Kan du forklare hvad det er der skal gøres.

Det bliver meget teknisk.

Du spørger:
Har du installeret VGA driveren, på nogle kort er lyddriver sammen med grafikdriveren...

Jeg ved det ikke, men vil bive glad for at få hjælp med mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-10 17:07

Det kan være en bundkorts driver der både indeholder grafik og lyd, men det ser ikke ud til det er sådan i dette tlfælde. Jeg undrer mig derfor over hvad det er der sker.
Som du ganske rigtigt skrev i dit forrige spørgsmål så er det i enhedshåndtering under
Enheder til lyd, video og spil du skal finde en evt driver. Det der er der inde kan du slette for når du genstarter vil de blive installeret automatisk igen. Men inden du genstarter skal du så lige installere den nye lydkort driver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-10 17:10

Det var en læse fejl, den med High Definition, tænkte på HDMI

Prøv at hente
SIW - System Information for Windows
http://www.gtopala.com/

Med dette program kan du finde ud af hvad lydchip der er i pc'en, og en million andre ting..

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-10-10 17:16

I enhedshåndtering ber jeg:
Opdater driver
Kommer så i guide opgraderer Hardware, denne guide hjæper med at instalere software til:
Lydenhed på High definition audio-bus.
Jeg vælger at installere automatisk.
Så får jeg meddelelsen at hardware ikke kan installeres.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-10 17:29
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-10-10 17:59

Fijala.
Den side du foreslår har jeg besøgt,og downloaded, den fandt også min Advent computer og scannede den, men som jeg kunne se gik det ud på at jeg skal købe et program.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-10 18:26

Ups lå ikke mærke til det var >DriverBoost< Jeg ved jo hvor ked vi er over at skulle betale for noget

Så kan du måske hente den her

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=US&swItem=ob-45958-1

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 06-10-10 22:02

Tak for svaret Fijala.

Jeg mener især tak for de tip du gav igår, jeg har prøvet dem igen, og

NU ER DET LYKKEDES AT FÅ LYD PÅ COMPUTEREN.

Måske afviste den igår grundet at der ikke var installeret service pack 3 ???? Hvem ved.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-10 09:46

ok, herligt at det lykkedes med lyden.
God vind fremover