/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mangler drivere til Advent 5544 no
Fra : Fattig
Vist : 1080 gange
300 point
Dato : 04-10-10 18:48

Jeg har anskaffet em bærbar Advent 5544 no, og installeret XP-pro. der er imidlertid hverken lyd, Media player melder fejl: Der er ingen tilgængelig lydhardware. Det er heller ikke muligt at komme på internet via mit bredbånd. Der må mangle drivere. jeg har søgt men det er ikke lykkedes. Problemet er måske et helt andet, kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-10 18:58

Så vidt jeg kan se kan du downloade driverne her

http://www.rapidmaniac.com/search/relevant/All/advent-5544-no-driver

Du skal have det rigtige softwarw til at pakke rar filerne ud. Brænd dem derefter til en cd.

Husk en bærbar skal ofte have de helt specielle drivere, som lige er til den udgave.

Det er for at bundkortet skal fungere rigtigt og hurtigt med chipsettet, DMA, lanport, lydport og skærm med høj opåløsning og hurtig grafik.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-10 19:16

Der mangler nemlig ganske rigtig drivere til dit netkort og til dit lydkort og sikkert også til andet hardware. Så brug transors link, hent det hele.

Du kan forøvrigt se i Enhedshåndtering om hvad for hardware der mangler drivere til

Start - højreklik Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering.

Ud for de ting hvor der er et gult spørgsmåls tegn mangler der en driver

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-10-10 19:21

Transor.
Har nu været inde på siden, men har brug for mere hjælp. hvad er det for en af mulighederne der skal hentes.
Hvilket software skal der bruges for at pakke rar filer ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-10-10 19:23

Hent winrar i en prøve version her

http://www.pcworld.dk/download/34/1157

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-10-10 19:55

Does anyone know where i can find drivers for my laptop. It's a 5544 NO.
http://www.adventsupport.com/viewtopic.php?f=1&t=5253

Audio og wlan drivere
http://www.uniwill.com/UserDownload/u40si1/u40si1.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-10-10 19:59
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-10-10 21:50

Takker for foreløbig hjælp.
Problemet endnu ikke løst, jeg må "studere" de forskellige link nærmere i morgen. På dette felt er jeg amatør, det ville være godt med mere detaljeret vejledning. Jeg kan jo ikke komme på nettet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-10 22:12

Jo du er på nettet, ellrs kunne du ikke skrive til kandu.
Du må nødvendigvis bruge en anden computer end den uden drivere, for at downloade driverne, fra en af de links du har fået opgivet.

Få evt en ven med mere erfaring til det. Han kan også lave dig en cd med driverne på.
Den bruger du så til at installere fra.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-10-10 17:04

Ja, jeg er på nettet via. min stationære computer.
Desværre er der ikke nogen af de links der foreslås der har driverene, for mig at se er det noget helt andet der popper op. Hvis nogen kan finde noget brugbart på link i denne tråd hører jeg selvfølgelig gerne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-10 17:14

De ligger altså godt nok alle og venter på at blive hentet.

http://www.uniwill.com/UserDownload/u40si1/u40si1.php

Bare klik på den enkelte og installer den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-10 17:18

Hent dem ned og gem dem på enten på USB stick eller brænd dem over på en cd.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-10-10 18:20

Fijala.
Jeg har downloaded audio driver (xp), og pakket den ud.
Ved setup af realtek high definition audio driver setup (2.51) R1.82, får jeg denne meddelelse:
Denne driverpakke omfatter ikke driver til understøttelse.
Er jeg det rigtige sted?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-10 18:32

Du skal huske at hente driverne til XP og ikke dem til Vista. De første er alle sammen til Vista

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 05-10-10 18:35

Prøv at installer den inde fra enhedshåndtering af. Der kan du dobbelt klikke på dit lydkort, der er jo et gult spørgsmåls tegn. Vælg Opdater driver. Vælg selv det sted på pc en hvor filen ligger. Måske den vil installere nu. Det burde ikke være anderledes dog.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-10-10 19:05

Fijala.
Hurra ! Så er jeg kommet på nettet via dit forslag - Super.
Nu vil jeg forsøge med hensyn til lyd, altså dit forslag via enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-10-10 20:37

Det med lyden lykkedes ikke, altså som Fijala foreslog, med at opdatere via enhedshåndteringen.
den meddeler at der ikke findes software der passer bedre end den der er installeret.
-DENNE ENHED VIRKER KORREKT.

Hvis jeg sætter en cd i drevet for at afspille i Media Player kommer denne meddelelse:
Der er ingen aktive mixerenheder tilgængelige. Hvis du vil installere mixerenheder skal du klikke på
printere og anden hardware, og derefter klikke på tilføj hardvare i kontrolpanel.
Windows Media Player melder: Fejl-id=0xc0011BA, Situations-id 0x00000000

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-10 20:50

Prøv lige at kigge på de link jeg gav tidligere!

Does anyone know where i can find drivers for my laptop. It's a 5544 NO.
http://www.adventsupport.com/viewtopic.php?f=1&t=5253

I found a number on the back of the laptop where it says U50SI1 and according to the list you guys have it can be several models

Audio og wlan drivere
http://www.uniwill.com/UserDownload/u40si1/u40si1.php

http://www.fixya.com/support/t3395361-need_all_drivers_advent_5544_no_laptop

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-10 21:34

Men hvad siger enhedshåndtering om lyddriver, viser det at der er en driver installeret. Hvis der er så fjern den og installer den du har hentet i stedet for. Måske det er en standard driver der er med XP der er blevet installeret

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 05-10-10 22:51

Klaudi.
Jeg får stadig ikke løst problemet med dine links.

Filaja.
Jeg går ud fra at det er under enheder til lyd, video og spil, driveren skal findes.
Men kan ikke se præcist om der kan afinstalleres.

Jeg har videre sammenlignet detaljer i enhedshåndteringen og det viser sig at de er identiske i både min bærbare (den deffekte) og min stationære (den der virker).

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 05-10-10 23:00

Tak for svaret Fijala.
Det er en stor hjælp at nettet virker nu. Tråden er blivet lang, så den lukkes nu. Jeg vender tilbage vedr. spørgsmålet/problemet med lyden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-10 03:56

Citat
Klaudi.
Jeg får stadig ikke løst problemet med dine links.

Det var ligodt fa'ens, det er vel derfra du har hentet drivere