/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB-nøgle virker ikke i Windows 7
Fra : CiviC
Vist : 2813 gange
160 point
Dato : 02-10-10 16:29

Hejsa

Er de nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg får min USB-nøgle til at virke i Windows 7?
Den har virket før, men får nu en fejlmeddelelse, at den rapportere fejl og Windows derfor har stoppet den. Den virker fint på en anden PC med Windows XP

Jeg har prøvet følgende efter anvisninger fra nettet:

1. Afbrudt strømmen helt fra PC. Taget ledning ud.
2. Fjernet USC-controller og enheder (incl ubrugte) fra enhedshåndtering
3. Formateret USB-nøgle. Ikke express (FAT32. Kunne ikke finde NTFS på XP maskine)
4. Afprøvet andre USB-porte
5. Opdatere drivere

USB-nøglen er en Memorex Cool traveldrive. Jeg har samme problem med en Emtec nøgle

Håber der er en derude, der kan hjælpe

Jeg vil ikke geninstallere windows eller lave systemgendannelse, da jeg ikke ved hvornår den sidst har virket og hvilke filer der evt. vil forsvinde ved gendannelse.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-10 16:36

Du sætter selvfølgelig din nøgle til efter at comp. er startet.

start > højreklik på computer > vælg administrer > diskhåndtering
Ses den nu og hvad viser den.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-10-10 18:14

Citat
får nu en fejlmeddelelse, at den rapportere fejl

du kommer til at være mere præcis, hvis vi skal hjælpe.
Hvad siger fejlmeddelelsen helt præcist

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 02-10-10 18:20

Hejsa

Ja, jeg sætter den i efter PC er startet.
PC finder den og skriver:
USB-enheden fungere ikke korrekt og genkendes ikke af windows.
Windows har stoppet enheden, så den findes ikke i diskhåndtering

Skal måske lige sige, at jeg har 3 andre USB-nøgler som virker fint.

Jeg har uploadet billeder her:
http://Zeroup.dk/get/usb-fejl15.jpg

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 160 point
Dato : 02-10-10 18:51

Opdater chipset driveren.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 02-10-10 19:55

Hejsa

Chipset driveren hjalp ikke noget, men jeg har fundet ud af, at hvis jeg sætter dem i inden jeg starter PC, virker de. Nogen forlsag til, hvad det så kan være?
Er afprøvet med antivirus / firewall deaktiveret

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-10-10 23:06

Opdater BIOS.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-10-10 23:17

Tjek lige om de virker i en anden PC først...

Noget tyder på du har slået dem ihjel....

Hvad de kan dø af kan vi komme tilbage til, når du ved om de virker i en anden PC....
vh ben

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 03-10-10 01:30

Webnoob:
BIOS er up-to-date og når de virker, hvis de sidder i før jeg tænder PC'en, tror jeg næppe BIOS er problemet.

Benjamin.Hansen:
Læs i første indslag. Virker på PC med XP

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 03-10-10 05:06

Hejsa

Så er jeg blevet lidt klogere. Jeg har fundet ud af, at hvis mit webcam ikke er tilsluttet, virker begge USB-nøgler helt perfekt.
Tænkte på, om det kunne være at webcam brugte for meget strøm, men selv om det er det eneste der er tilsluttet, virker de stadig ikke.
Min tanke er, at drivere til webcam (nyeste installeret) laver et eller andet f....ked up, så hvis der er nogle der har gode idéer er jeg åben for forslag

Webcam er Creative Live! Cam Socialize model VF0640.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-10-10 10:26

prøv og nedgrader BIOS og opgrader den til den nyeste. BIOS kan sagtens være problemet, det er BIOS der styre hvilke porte der skal være tændt eller slukket.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 03-10-10 13:15

Hej igen

Porte er ikke slukket. Jeg kan tilslutte andre ting, som så virker.
Prøvede nogle forskellige ting i går og nu er der også problemer med min bluetooth dongle og trådløse gamepad, selvom om webcam er frakoblet.
Nu vil jeg prøve at afinstallere alle driver der har noget med USB at gøre og så installere enkeltvis igen. Hvis det ikke hjælper, er der vidst ingen anden udvej end at geninstallere windows

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 03-10-10 15:15

Så virker det igen.
På en eller anden mystisk vis var min bluetooth-dongle defekt, men virkede alligevel indtil idag.

Efter at have taget alle ting ud og sat dem tilbage enkelt vis, holdt den op med at virke. Da jeg skilte den ad, lugtede det af brændt elektronik, så den har ikke haft det alt for godt.

Efter jeg har taget den ud, er min PC også blevet meget hurtigere til at identificere mine USB-nøgler.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 03-10-10 15:17

Tak for svaret webnoob.

For ikke at blive beskyldt for aldrig at godkende spørgsmål, har jeg godkendt dit svar, da det fik mig til, at gå drivere igennem og afbryde/tilslutte USB-enheder.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-10-10 16:27

Jamen det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.