/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dockingstation
Fra : marcussen1
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 02-10-10 13:49

Hvad bruges en dockingstation til?
Mvh
Niels

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-10 13:53

Citat
Hvad bruges en dockingstation til?

Den benyttes til en tilsvarende bærbar PC. På docking stationen kan der så være et antal faste tilkoblinger til forskellige enheder - f.eks. printer, internet, ekstra HD m.m.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 02-10-10 14:01

Tak for svaret IBM760.
Tak, så ved jeg det.
Niels

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-10-10 14:04

Selv tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-10 14:04

Der findes mange forskellige docking stations, der er som allerede nævnt nogle til bærbare computere, andre er til digital kameraer eller mobil telefoner, enheden kan oplades når den står i docking stationen og tilsluttes computeren så man kan overføre filer til eller fra enheden, en docking station er lidt nemmere at bruge end en usb kabel enheden sættes bare ned i docking stationen og er tilsluttet med det samme, der findes også docking station for harddiske der sættes en eller flere harddiske i og alle er tilsluttet computeren i et snuptag.
Fælles for docking stationer er at tilslutte en enhed til computeren bare ved at sætte enheden ned i en docking station som er fast tilsluttet computeren og ikke sætte kabler i fra gang til gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-10 14:05

Det var hurtigt du lukkede, nu ser du ikke mit mere udpenslede svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-10 14:07

For øvrigt har jeg aldrig set en docking station til en bærbar computer, men til digital kameraer er de meget almindelige

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-10-10 14:17

Citat
For øvrigt har jeg aldrig set en docking station til en bærbar computer, men til digital kameraer er de meget almindelige

Det er da synd for dig o.v.n. - det er ret almindeligt i større firmaer, når medarbejderne bliver udstyret med bærbare computere. Men til de billige (ikke professionelle PC'er), som man køber som privarperson - er det ofte sjældent, at man ser dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-10 14:48

Den ser sådan ud, og man sætter bare sin bærbare ned i et hak - så er alt klar til at printe og der kan sættes ekstra tastatur, mus og storskærm til.
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-10/c4c900c4/Dockingstation.jpg.html

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-10-10 18:02
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-10 19:05

Eller den noget mindre Litledock fra Logitech.
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-10/3608f14c/Litledock.jpg.html

Den grønne er en 4 Gb memorystick som passer i dockingstationen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-10 01:34

Ok til professionel brug så, på mit arbejde er alle computere stationære så det nok derfor jeg ikke har hørt om eller set et sådan "vidunder", print foregår uden ledning med min private bærbare så jeg har intet at bruge en bærbar docking station til, derimod er det smart til kameraet bare at sætte den ned i en station og der er forbindelse til computeren uden at trække kabler