/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Desværre ingenting at se efter ferien
Fra : kipumi
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 28-09-10 20:04

Jeg har været på ferie, og sat mit TV til at optage nogle udsendelser, bl.a. Lærkevej og Borgen m.m. - og da jeg skal afspille dem, er der sort skærm. Boksen tænder fint (det er optaget på en usb) men skærmen er KULSORT. Jeg har prøvet at optage Nyhederne i dag, og de ligger lige så fint på USBen. Altså regner jeg ikke med, at den fejler noget. Nu ha rjeg haft USBen i computeren, og kan der se alle alle 6 udendelser ligger på usben, men hvorfor kan jeg så ikke se dem på TVet.
Men jeg kan jo ikke se dem på computeren, det arbejder ikke sammen. Men udsendelser er der altså !! Men hvor!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-10 21:30

Lidt mere forklaring tak, hvad er det for en usb dims og hvor stor er den?
Hvad hedder din modem og har du nyeste software opdatering på den?
Får du en meddelelse på skærmen: USB enhed er klar?
Kan du se et lille billede af udsendelsen eller er det kun de nyeste som kan ses og vises?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 28-09-10 22:36

USB-pen, den er på 32GB, den sætter jeg ind i "Denver" digital set-top boksen (DMB-105HD) (DVB-T-modtager). Herefter indstiller jeg på fjernbetjeningen, hvilke programmer, jeg vil se (har gjort det masser af gange) og det har virket. Men når jeg sætter USBen i boksen og tænder for den og TVet, starter boksen fint - (blåt lys og play) men på Tvet er skærmen kulsort. Nej, der er intet billede af udsendelsen. ingen af de 8 programmer jeg havde sat til optagelse, kan vises, men som prøve optog jeg nyhederne, og kunne se det lige så fint. Tvet står på HDMI - når den skal afspilles. Hvis det ikke er svar nok, så spørg endelig om mere.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-10 23:52

Jeg havde problemer meget lig dine, men min løsning kan desværre ikke umiddelbar bruges hos dig kan jeg se jeg optaget på en 500GB usb harddisk og den var for stor for tuneren fandt jeg tilfældigvis ud af, jeg satte den til computeren og delte den i 2 partioner og vupti så var alle de gamle udsendelser synlige på TVet men jeg kan kun bruge de 250GB til at optage på,
mit TV er et gammelt kasse TV og kan ikke vise HD, hvad med at prøve en anden indstilling når du vil prøve at se dine optagelser?
Din usb dims er sikkert formateret i det rigtige format, FAT eller FAT32?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-10 11:51

Filerne fra denverboxen skal bare dekodes for at danne nye filer, som kan ses på computeren.
K
Jeg bruger projektx til det. Det program kan downloades gratis.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 05-10-10 22:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 21:35

Tak - fik du gjort et eller andet så du kunne se lidt ældre optagelser, eller skulle spørgsmålet bare afsluttes?