/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Google search bar
Fra : Holst-Hansen
Vist : 1158 gange
200 point
Dato : 20-09-10 19:48

Hejsa.. Jeg køre med win xp og har internet exeplore 8 som min standard browser der har jeg en google search bar som er blevet syg.. når jeg skriver noget i den og vil søge går den ind på denne hjemmeside http://findgala.com/?&uid=3228q= og det er nok ikke planen jeg har norton security 2011 og den finder ingen problemer.. er der en der kan hjælpe mig lidt videre evt. hvor jeg afinstallere den search bar?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 20-09-10 19:52

Det kan du både i kontrolpanel_>tilføj fjerne programmer eller du kan i i din browser gå ind i vis_>værktøjslinier og klikke den fra.

Sådan var det i hvert fald engang, men jeg har ikke haft den længe fordi den altid giver ballade.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 20:05

du er blevet HIJACKET
kontrolpanel/ internetindstillinger/ SKIFT STARTSIDE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-10 20:08

Citat
der har jeg en google search bar

Det er sikkerk KUN en Search Bar du har (som du mener "var" google)....

Prøv at trykke på pilen i "enden" af denne bar... så kommer der sikkert flere frem du kan vælge mellem....

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 20:09

glem den
Citat
du er blevet HIJACKET
kontrolpanel/ internetindstillinger/ SKIFT STARTSIDE

men et eller andet er der galt

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 20:10

ryd op på din pc, det er helt sikkert en TEMP fil der driller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-10 20:19

Rolig nu - hvad har STARTsiden med problemet at gøre ?????

Hvor læser du DEN er ændret....

Der mangler blot et komma i spørgsmålet

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 20-09-10 21:57

Takker for jeres foreskellige råd.. jeg vil kigger nærmere på dem og håber jeg finder løsningen.. kom evt med flere foreslag, jeg kan ikke umildbart finde googel search bar inde i tilføj/fjern programmer.. så der er jeg lidt lost og jeg vil jo gerne af med den og ikke bare erstatte den med en af de andre man kan vælge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-10 08:44

Citat
og jeg vil jo gerne af med den og ikke bare erstatte den med en af de andre man kan vælge...

Hvordan vil du så søge på noget som helst

Hvis du vil af med dem ALLE går du bare i internetindstillinger - generelt - trykker på indstillinger for søgning....

Der kan du deaktivere dem ALLE.... samt bestemme hvilken der skal være standard....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-09-10 14:30

Citat
norton security 2011

finder ingen problemer fordi den ikke genkender programmet 'findgala' som et problem/virus,

du kan få din ønskede start / søgeside igen,
ved at gå ind i menulinien/funktioner/internetindstillinger
her står http://findgala.com sikkert som startside,...
den ændrer du til den startside du ønsker fx www.google.dk mm. (click ok)
(skal muligvis gøres flere gange)

for at fjerne 'findgala',.. kan du prøve at åbne,
start / søg / alle filer og mapper / og skrive 'find gala' / og søg,
der er stor chance for at du finder hele eller dele af programmet,
det sletter du bare direkte.

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 23-09-10 19:19

Hejsa.. det er ikke min start side den er gal med (startsiden er kandu.dk) og har været det meget længe det er kun når jeg søger i min googel search bar at jeg bliver sendt direkte til findgala.com og jeg kan ikke finde googel search bar eller andre googel relateret programmer/mapper som jeg kan slette for at deaktivere den. Jeg håber der sidder een med den rigtige løsning på mit problem.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 23-09-10 19:43

1. Klik på pilen ved siden af searchbaren.

2. Klik på "find flere søgemaskiner". (du bliver så vidt jeg husker sendt til MS)

3. Vælg GOOGLE fra den liste der kommer.

4. Da google allerede ER installeret, spørger den om du vil overskrive - sig JA.

5. Herefter virker google igen.

Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 23-09-10 20:04

Simpel løsning... og det ser ud til at have virket!! Takker for det refi.

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 23-09-10 20:05

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-10 20:39

Selv tak