/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kinesisk indvandring til England i 1850´
Fra : leonard
Vist : 689 gange
200 point
Dato : 15-09-10 10:59

Er der nogen der ved, hvor jeg skal søge, hvis jeg skal have oplysninger om kinesiske indvandrere til England fra 1850 og fremad. Årsagen er, at jeg har en veninde, der er indvandret til Danmark i be-
gyndelsen af 1850´er og blev dansk gift Hun er halv kineser og er født og opvokset i Liverpool. Hun vil godt finde sine forfædre, der indvandrede omkring/begyndelsen af 1850´erne. Jeg har prøvet på Google at skrive "Kinesiske indvandre til England i 1850" men har fået altmuligt andet frem. Det bedste jeg har fundet er på accetry.
Kan nogen give mig et til flere gode råd, som jeg kan give hende??

På forhånd tak
fra Leonard

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-10 11:03

Det er godt nok en ældre veninde du har, der er indvandret omkring 1850

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-10 11:03

Citat
jeg har en veninde, der er indvandret til Danmark i be-
gyndelsen af 1850´er

Hun er da ret gammel.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-10 11:04
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-10 11:09

http://www.nationalarchives.gov.uk/frc/familyrecords.htm/

Der ligger tre links til sider i England

Godkendelse af svar
Fra : leonard

Dato : 15-09-10 11:12

Tak for svaret Thyregod8
Det var en kedelig skrivefejl fra min side - det var hendes forfædre.der er indvandret til England Hun er 75 år. Hun vil godt finde sine bedste- og oldeforældre på moderens side.

Undskyld fadæsen!!!!!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-09-10 11:13

- hun kan måske ikke huske hvor de boede?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-10 11:13
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-10 11:14

Citat
Ubesvarede 0
- Besvarede 5
- Annullerede 31
- Slettede 0
Ialt 36

Jow jow

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-09-10 11:46

- ja, Leonard er vist lidt af en skuespiller...

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 17-09-10 10:26

Tak til alle der svarede til trods for min fadæse.

Svar til Stouenberg: Hun - Olive - er født og opvokset i Liverpool - sammen med en søster hos en moster, der ikke var særlige venlige overfor dem; hun holdt meget skjult for dem. Desværre gik der
også ret meget tabt hos familien under de voldsomme bomberegn tyskerne smed ned over Liverpool
(det var dengang en meget stor havneby). Hun og søsteren kom på en katolsk kostskole. Ud over det
har jeg ikke fået fortalt ret meget af hende.

Vhs. Leonard.