/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
varm cpu
Fra : tronddk
Vist : 619 gange
145 point
Dato : 14-09-10 20:29

speedfan siger min cpu er 80-85 grader når jeg spiller men når jeg ikke spiller er den ca 50-55 hvilken er ok har for ca 1 måndet siden gjort den ren for støv for der var en del bygget op der er næsten ikke noget nu

alså den siger
CPU 83 C (er stadig i spillet)
system 40 C
CPU 75 C
aux 34 C
core0 64 C
core1 63 C

når jeg ikke spiller siger den
CPU 54 C
system 36 C
aux 32 C
core0 55 C
Core1 49 C

Cpu fan på 2187 rpm når jeg spiller
og 900-1000 rpm når jeg ikke spiller

har intel core duo procesor E8500
kabinettet er Antec Nine Hundred sort miditower,
har 4 120mm blæser
1 200 mm bæser
2 af 120 mm blæserne suger resten af blæserne blæser luften ud så der er nok ligt undertryk i kabinet

har den køler på der kom med i pakken (der jeg købte proc.... købte jeg den med cpu fane i boksen ) (Dual Core, 3.16Ghz, Socket 775, 6MB, 65W, 1333Mhz, Boxed w/fan)

nogler der har nogle råd til at få den til at komme ned i temp uden den store invistering i ny cpu køler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-10 20:35

Er den også blæst/støvsuget ren nede mellem ribberne. (husk ej metal ned i comp.)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-09-10 20:45

af med køleren, rens køler og cpu, ny kølepasta på
Husk nu, det skal være ultra tyndt lag

en anden ting, check lige at alle dine blæsere kører den rigtige vej, ind i bunden og ud i toppen.
Det er før set at f.eks den blæser der sider øverst bagi har hevet luft IND i kabinettet istedet for at hive den varme luft ud

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 145 point
Dato : 15-09-10 04:58

bruger denne, uden blæser monteret
den ligger i bunden af kabinettet
MAX 35* året rundt / progammer kan ikke få tempen over 45*
http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=1_42&mID=72&language=en

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 15-09-10 04:59

glemte at nævne støj
har kun den der kommer fra harddiske

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-09-10 19:36

har tjekket om alle blæsere vender rigtig og det gør de blæser i fronten ud bagi og top og side

da jeg gjore den ren var det fordi støven havde pakket sig i cpu kølerne gjore den rent med trykluft(dåseluft) og støvsuger og den blev ren

så det kan godt ende med at jeg må skifte køler da den altid har været varm (da den var ny lå den ca på 50-60 grader 50 ude af spil 60 i spil )

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-09-10 14:20

Hvis du ikke kan lide temperaturen, så kan du jo nedsætte clockfrekvensen. Forudsat altså, at der nok men ikke for meget kølepasta mellem CPU og finne. En luftblære i pastaen eller en flig af en nullermand (vi snakker hundrededele millimeter ujævnheder!) kan forringe køleeffekten på det groveste.
vh
pbp

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 17-09-10 11:35

hvis du lige vil informere os om hvilket spil du spiller?:) et godt eksempel: GTA4 til pc er et rip af PS versionen som er lavet til en 8-kernet processor.. dette spil vil rive og flå din processor fra hinanden så godt det kan og så kan du bruge alverdens køleaggregater uden den store effekt...
og så lige: hvilket grafikkort har du i din maskine?
Mvh Chrazqx

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 17-09-10 22:14

det er værst når jeg spiller need for speed shift
Battlefield Bad Company™ 2 er også der oppe af men ikke nær så slem
i need for speed er den oppe på de 83 grader
i Battlefield Bad Company 2 er den ca på 75-80 alt efter hva for en bane det er
og så spiller jeg ligt warcraft 3 ft og der når den op på ca 70-75
jeg har xfx geforce gts 250 physx cuda grafikkort

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 17-09-10 23:30

Altså: Få den kølepasta bredt ordentlig ud!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 18-09-10 19:02

har fundet fejlen det er blæser på cpuen der slukker og tænder når den bliver varm så det er en ny cpu køler der skal i

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 23-09-10 20:18

Tak for svaret spam-free.