/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RAM problmer
Fra : mploug
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 12-03-01 21:19

Jeg har problemer med nogle RAM.
Når jeg sætter RAM'ene i slukker skærmen,
Eller også får jeg beskeden; HIMEM.SYS
mangler - XMS-driveren er ikke installeret.

Jeg har prøvet flere forskellige RAM blokke.

Specifikationer:

AMD-K7 (Athlon)
Asus K7-MA Motherboard
Trust Riva Dragon TNT2 32 Mb grafikkort
13,5 GB IBM harddisk

Kan nogen hjælpe ?

På forhånd tak.

Hilsen Martin

Accepteret svar
Fra : Luctatic

Modtaget 60 point
Dato : 12-03-01 21:27

Umiddelbart kan jeg komme med et par forslag. Enten så er rammen defekt - en mulighed der dog lyder sær hvis du har prøvet forskellig ram. Har du prøvet rammen i andre computere?
Mulighed to er at dit bundkort skal have alle sokler fyldt - eller at du fylder rammen i fra forkert side, altså fylder bank 3 op før bank 1. Kig på bundkortet.
Sidste mulighed jeg kan komme med er naturligvis defekt bundkort. Der kan være konflikt mellem ram og videokort/grafikkort. Lyder igen mærkeligt hvis rammen virker i en anden computer.

Der er naturligvis også en sandsynlighed at en formattering af system-harddiske og ny installering af dit operativsystem kan løse det. Det sker, men ikke altid.

Peter Olsen