/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
win xp pro på raid
Fra : rans
Vist : 543 gange
500 point
Dato : 07-05-03 17:00

Jeg kan ikke installere xp på mine raid diske. Der fulgte en xp driverdisk med motherboardet, men kort til efter den er indlæst låser maskinen med en sort skærm. win2000 kan godt installeres uden problemer.
Da jeg kan se der er andre http://www.kandu.dk/dk/spg/14958 som opdatere bios er dette måske løsningen ?da jeg har samme bundkort. Har prøvet at hente nyeste driver til min bios ver. men stadig samme fejl.
Er der nogle som har erfaring/ løsninger med lign. problemer.?
Det er et ABIT bundkort,samt 40gb IBM harddiske

Kommentar
Fra : az11

Dato : 08-05-03 12:59

Læs dette tip. Der er måske hjælp at hente. http://www.kandu.dk/dk/tip/3790

Kommentar
Fra : 2smart4y

Dato : 08-05-03 13:19

Som du selv er inde på er det nok en god ide at opdatere bios.Da dit bundkort er fra før xp kom på marked,er der sikkert en ny bios som er mere xp "venlig".Hvad bios ver.bruger du nu.?

Kommentar
Fra : rans

Dato : 08-05-03 19:52

Jeg brugte bios ver. wt men har opdateret til 7N som er den nyeste fra ABIT som understøtter mit bundkort(tør ikke forsøge mig med de uofficelle)
Men kan stadig ikke få lagt xp ind.
Jeg har brugt lang tid på det link som az11 henviser til, der er meget god information men har stadig ikke fundet de vise sten som løser mit problem.(det ser dog ud til at andre bruger xp så det er ikke umuligt)
Er der virkelig ikke andre som kan hjælpe mig?
Selv efter at have hævet point fra 350 til max. er der ikke særlig mange kommentare(hvad med alle de kloge super brugere?)
Håber der snart er en som kommer med lidt "gulvkorn"

Kommentar
Fra : lirpa

Dato : 09-05-03 11:43

Kan du give lidt flere oplysninger? Hvor store er diskene? Ram? Cpu? Grafikkort? Lydkort? Netkort? Bruger du raid 0/1?
Så kan det være der er nogle gode ideer som dukker op.

Kommentar
Fra : rans

Dato : 09-05-03 12:39

Til lirpa
Disk 4X40GB sat op til raid 0
ram 1GB
Cpu 900Mhz
grafikkort geforce2
lydkort soundblaster
netkort intel 100/pro
Skriv hvis yderlig data ønskes.

Accepteret svar
Fra : 1april

Modtaget 500 point
Dato : 10-05-03 04:57

Jeg har haft samme problem som dig. Jeg fandt et sted hvor de skrev om problemer med geforce4 kortet kontra raid-controller(kan ikke huske hvor) og tænkte det måske kunne være problemet. Fjernede alle kort undtagen netkortet og satte et gammelt pci grafikkort i .så var der ikke nogen problemer med at installere xp(det var en pro udgave, det betyder måske noget?).
Da xp var installeret byttede jeg grafikkort igen og alle drivere kom på plads uden problemer,så det ser ud til at det kun er under installationen det volder problemer. Alt har kørt fint siden.

Kommentar
Fra : rans

Dato : 10-05-03 11:31

Til 1APRIL
Prøver dit foreslag, skal dog lige låne mig til et andet grafikkort, så der kan godt gå en dags tid før jeg kan fortælle om det virker.

Godkendelse af svar
Fra : rans

Dato : 11-05-03 18:42

Tak for svaret 1april.
Så lykkedes det.!!!!!
Fik lånt mig frem til et TNT2 grafikkort som jeg brugte under installationen. Derefter skift til Geforce kortet.
Det er mærkeligt der ikke er flere der har haft dette problem???