/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Nemid = Slemid - PAS PÅ
Fra : heseda
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 30-08-10 22:31

Har fået oprettet Nemid gennem min bank OK( SKAL bruge det fremover).
Har siden ville have min anden bank tilknyttet - så gik der Slemid i det. Jeg har nu i 8 dage IKKE kunne komme ind på Nemid. Jeg har dagligt kontaktet support hos Nemid og support hos mine banker - og har hver gang fået en tilbagemelding : Vi arbejder på sagen, "det er jo også nyt for os" - vi skal lige lærer det
Endelig her til aften lykkedes det at få adgang til den første bank, men desværre ikke til bank nr.2.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg IKKE har lavet nogen fejl (oplyst fra Nemid) men bankerne imellem har lavet fejl.
Når man så står her - lige op til den første - og skal have lavet nogle bankoverførelser - så er det fandme ikke rart man ikke kan komme "ind" i sin bank.
Når så dette er sagt tror jeg systemet bliver godt nok, men der skal ikke gå 9 dage inden support får rette fejlen. (sur opstød)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-10 22:41

Surt op stød eller hvad du kalder, jeg er ikke begejstret og det endda inden jeg selv er blevet tvunget til at bruge NemID, banken har meddelt at der engang inden årets udgang kommer en NemID til mig som jeg skal bruge
Har du en bemærkning til SlemID i mit spørgsmål? http://www.kandu.dk/spg149791.aspx

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-08-10 22:42

U _ BIG_FUKT/ TIME X 2
men det kunne jo også bare være MÅDEN du aktivered det PÅ

Håber ikke du brugte mit lille tip ELLER 2 XX

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 30-08-10 22:45

Korte ER aktiveret korrekt

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-08-10 22:51

Citat
Har du en bemærkning til SlemID i mit spørgsmål? http://www.kandu.dk/spg149791.aspx

FUCK KAN-nothing

OPRET SGU DA EN PROFIL PÅ
?????????????????????????????+

MEN I SÅ FANDENS perverse BANGE FOR AT BRUGE noget
DER LIGNER LOGIN

BORTSET FRA AT BRUGE DET HEINDE.

JEG KOM ENGANG MED ET MEGET SMART OG LILE SCRIPT
DER BARE----- DU KLKKER IND PÅ EN SIDE???????????????

SÅ HAR jeg SAMTLIGE DINE KODER + ANDET DU HAR I DIN (UDKLIPS_HOLDER?)
og meget mere, så fis da HELT OVER til DEM

der virkeligt ved hvad der DREJER SIG OM.

en kode er IKKE STÆRKERE end BANKENS cryptering = 128 bit
og kan andre knække den LILLE kode.

Fuck Bill_ Gates = piratgruppen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-08-10 22:54

Citat
jeg selv er blevet tvunget til at bruge NemID,

hvem i alverden tvinger dig til at bruge DET

MØD OP PERSONLIGT:

de må vi andre SGU da...........

smutter______________________________

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 30-08-10 23:30

DISKEN_revised : Jeg forstår ikke dine indlæg, men du har nok ret -
dine opstød er "mere sure" end mine

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-08-10 23:33

Der er ikke nogen der forstår DISKEN_revised - ikke engang ham selv!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-10 08:48

Slap af, vores bank er ikke klar med nem-id.
Vi må bruge digitalsignatur.
Borger.dk roder en hel del med nem-id. Det funger for det meste ikke.

Her til morgen ville jeg åbne for e-boks med nem-id, nej den gik ikke.
Så digitalsignatur måtte bruges igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-10 08:57

Ak ja - når selv det at oprette en mailadresse kan gå galt for mange, hvorfor skulle det så ikke kunne gå galt i et så kompliceret system som NemID

Slå koldt vand i blodet....

Dit problem ligger sandsynligvis i at du kører med 2 netbanker.......

Dermed ikke være sagt at det ikke er muligt (vi kører med mange) men det kan give problemer i forbindelse med f.eks. NemKonto - der kan du nemlig kun have EEN (uanset hvem du er)...

NemID og NemKonto er baseret på at skulle køre sammen og det er sikkert der det går galt....

Så i sidste ende er det blot et spørgsmål om IKKE at prøve på at omgå sikkerheden (måske ubevidst) ved at have flere banker...

Selvfølgelig kan det køre med flere banker - det er blot lidt mere omstændigt pga. sikkerheden.....

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-08-10 10:27

Citat
Ak ja - når selv det at oprette en mailadresse kan gå galt for mange, hvorfor skulle det så ikke kunne gå galt i et så kompliceret system som NemID

Arrogante skiderik !

Det er sq lige før jeg foretrækker Disken_revised kommentarer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-10 11:28

Ja - de er sikkert nemmere at fordrive tiden med

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-10 16:25

Nordeakunder kan se hvornår de ev kan bruge nem-id, på denne side.

http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Privat/Selvbetjening/Migreringsplan1-1_omr_nordea.dk.pdf

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 18-10-10 14:56

Ak nej nej nej, mit nem-id kører stadig ikke som nem-id beskriver det skal/kan.

I flg. support både fra nem-id og net-bank i dag, aner de ikke hvordan de skal løse problemet (citat: vi har ikke værktøjet til at løse det, måske bliver det aldrig løst. Vi vil gerne men ved ikke hvordan).
Prøv igen om 3 uger så har vi måske løst problemet.

Jeg venter og vil prøve endnu engang om 3 uger.
NB jeg kan godt logge på, men IKKE med ønsket bruger id.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-10-10 17:34

Citat
Der er ikke nogen der forstår DISKEN_revised - ikke engang ham selv!

Jojo,hans sprog skal bare verifeseres.
Forøvrigt kører min NemId fint,hos Danske Bank.

Mosebaek.

Annuller spørgsmålet
Fra : heseda

Dato : 21-10-10 21:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål