/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
DFDS og singler
Fra : vigil
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 25-08-10 13:43

Jeg er godt nok blevet noget mere end knotten på DFDS i dag -
jeg skal nemlig betale for to personer, selvom jeg rejser alene

For nogle år siden kunne jeg booke EN KØJE på ruten Esbjerg-Harwich, og godt nok kunne jeg så risikere at underholde en fremmed med mine snorkelyde, men det kunne jeg nu godt holde ud for en enkelt nat.

Det er ikke længere muligt - næh, nu skal jeg booke EN HEL KAHYT og sådanne har mindst to køjer = jeg skal betale for en usynlig veninde.
Og det er endda kun, hvis jeg er heldig, for hvis tomandskahytterne er udsolgt, så må jeg betale for tre eller fire køjer.

Så kom med forslag til hvor jeg kan få hængt DFDS ud som et gammeldags, pengegrisk og ufleksibelt foretagende ..... grrrrr

PS:
Nu hvor jeg altså SKAL afsted og SKAL ha' bil med - er der mon så nogen, som vil slå følge på en næsten-gratis tur en gang midt i september

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-08-10 14:11

Det problem er du ikke ene om, prøv at købe en rejse til sydens sol, som single.
Noget andet er at det måske var smart at fortælle dit køn i forbindelse med fælles kahyt!
Og det er ikke ment som noget "lummert"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-10 14:59

Jeg ville tage en luftmadras med og ligge under et bord i restauranten

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-10 16:45

Sov i bilen.....

Det svarer til at skal man flyve skal man betale ekstra hvis flyet ikke er fyldt
Det kunne Ryanair finde på, de har planer om at indføre gebyr for at pisse, og vel også snart for at trække vejret, ellers dropper de trykkabinen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-08-10 17:20

Hvis du SKAL have bil med, ka ndet så ikke bedre betale sig at køre den anden vej rundt?

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 23-09-10 02:42

Nu er det vist på tide at få afsluttet denne dumme historie, som jo endte med at jeg slet ikke kom afsted! ØV
Jeg blev hjemme, var sur i nogle dage og spiste en masse kage.

Men tak for jeres fine og sjove indlæg. det var opmuntrende at få gode tip og meldinger midt i raseriet og skuffelsen - så stor tak til jer alle

Citat
Noget andet er at det måske var smart at fortælle dit køn i forbindelse med fælles kahyt

Du har ret, grow - men jeg var så gal på DFDS, så jeg var frisk på at dele kahyt med hvem som helst

Citat
Jeg ville tage en luftmadras med og ligge under et bord i restauranten

LOL - ja, det ville jeg også have været helt frisk på at gøre, Nordsted1 - hvis altså DFDS bare tillod det!
Men det kan man slet ikke - man SKAL købe EN HEL KAHYT uanset hvor luksuslysten eller ej, man er.

Citat
Sov i bilen....

LOL - ja LuffeA, endnu en ide jeg ville have været helt frisk på, HVIS altså ....... osv, grrrr
Mht RyanAir så er den historie faktisk endnu sjovere end bare til simpel foragt: det med betaling for brug af toilettet er et rygte, de selv har fundet på forat få folk til at snakke om dem. De ved udemærket godt, at vi haaaaader dem for deres griskhed - men vi flyver jo alligevel med dem igen og igen, fordi de er billige. Tsk tsk ...

Citat
kan det så ikke bedre betale sig at køre den anden vej rundt

Jo, hvis jeg havde en nyere, bedre, sikrere og mere benzinøkonomisk bil, så havde jeg nok også valgt den udvej. Men desværre er Golfen fra '89, klarer kun knapt 10/literen og føles ikke helt på toppen til hundredvis af motorvejskilometer

Nu skal jeg så have uddelt mine point, og det er lidt af et problem, for jeg synes jo, at I alle fire har bidraget konstruktivt med forslag og humor - også selvom ingen af forslagene fungerede for mig.
På den anden side synes jeg jo, at det er for slapt at annullere spørgsmål, så den udvej har jeg heller ikke ......... hmmm

Hvad plejer I andre at gøre i sådan en situation?
( Jeg har ikke stillet så mange spørgsmål herinde, så vil gerne høre på lidt erfaring )