/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Drevet kan ikke finde cd skiven
Fra : Fattig
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 14-08-10 18:07

Kan det virkelig passe at mit brænderdrev: SONY DVD RW DW - Q28A
ikke kan læse Lumatron CD-R skiver (Printable Surface).

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-08-10 18:11

nope/ skal kunne læses
???
dit brænder program?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-10 18:11

Nej

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-08-10 18:14

er det et nyt/ gammelt? drev
hvordan står den i bios

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 14-08-10 21:58

Det er et gammelt drev, men virker upåklageligt. Nu hvor jeg var løbet tør for Memorex cd-r, købte jeg ovenstående og dem vil den ikke tage. Brønderprogrammet er Nero start smart.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 15-08-10 07:54

Et ældre drev kan godt have problemer med visse "mærker", men det er i langt de fleste tilfælde blot et spørgsmål om opdatering af firmware.....

Dette er vist den nyeste (selvom den snart er gammel) - men pas nu på du ikke ødelægger mere end du gavner:

http://www.opendrivers.com/driver/235870/sony-dw-q28a-dvd-rw-firmware-kyr6-free-download.html

Iøvrigt er "ældre" drev da ikke noget man gemmer på - et nyt koster et par hundrede kroner.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 15-09-10 15:30

Tak for svaret refi.

Jeg købte et nyt drev.