/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Packet Tracer - Hjælp til forståelse - !
Fra : Rustica.dk
Vist : 562 gange
500 point
Dato : 12-08-10 13:39

Hejsa.
Jeg håber at der evt. er en der kan hjælpe mig med Cisco´s PT. (Packet Tracer)

Jeg er igang med at læse på 1 semester som IT-supporter i vejle, og skal kunne opsætte nogle netværk, med eks. 3 router, 3 swiths, 3 pc-er + internet adgang.

Jeg kan finde ud af at trække enhederne op på selve tablet, men jeg kan simpelhen ikke finde ud af at sætte dem rigtig sammen (Kabel) og heller ikke config dem

Jeg håber virkelig der er en der har nogle guld korn til mig...
Gerne en trin for trin så jeg får det helt fra starten og til de er oppe og køre og har forbindelse.
Det er jo vigtigt at jeg får forståelsen af hvorfor de bliver sat op som de gør !!
Link og Itubes modtages også MEGET gerne

På forhånd tak.
R

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-10 14:30
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-08-10 14:50

Det ser rigtig godt ud
Jeg holder den her lige åben, hvis der nu skulle være flere der gerne vil komme med gode ideer.
Dem kan man jo ike få nok af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-10 14:52

3 routere kan sidde sammen på flere måder.
I serie med hver sit lille netværk.
I samme netværk hvor den ene styrer (DHCP) dog med hver sit access point

Det første der skal kigges på er kravet fra brugeren, og hva de enkelte routere skal bruges til.

En switch er bare en slags samling af flere enheder (comp / print osv) og det er tilhørende router der bestemmer hvem og hvornår der må sendes/modtages data.

Det er lidt overkill at bruge en router og en switch til hver comp. med mindre der er specielle krav fra bruger.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 16-08-10 13:16

Hej igen

Jeg vil lige endnu en gang høre om der evt. kan være en som kan sende en "Drejebog" med hvordan jeg får sat et helt netværk op, fra start til det er oppe og virke ??

(som her i eks: 3 router, 3 swiths, 3 pc-er + internet adgang)

Hvad skal jeg skrive ind i R1, R2, R3, for at de bliver config rigtigt, og hvad er comandoerne ????

Håber virkelig at der er en der har super meget styr på dette, og vil hjælpe mig !!

R