/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital TV og PC
Fra : johnnyBP
Vist : 1043 gange
85 point
Dato : 30-07-10 10:29

Hej
Jeg har en digital TV USB dims (Zolid DVB-T) fra aldi. Den virker ok på alle kanaler undtagen DR-HD. Værst er det på min notebook, hvor lyden hakker slemt. På min desktop, har jeg enkelte irriterende udfald af lyd.
Windows Taskmanager siger ved modtagelse af DR-HD konstant 100% CPU brug på min notebook og omkring 95-98% på min desktop medens de øvrige digitale (mpeg2 og Mpeg4) kanaler ligger på ca 25-30 % Cpu .
Min desktop: Intel Atomic processor 1,6 GHz, 1GB ram
Note book Aldi medion Akoya MD97692 1,5 GHz og 2 GB ram
Begge XP SP3.
Jeg har prøvet at minimere processorbelastning ved at lukke alt ned (antivirus og hvad der ellers kunne stoppes med task manager), men uden synligt resultat.
Spørgsmålet er hvad skal jeg fokusere på ved køb af nyt?
a) Processorhastighed
b) Ram
c) anden TV dongle (Hauppage eller andet)
d) ???????
Jeg imødeser et godt svar som får alle mine få point.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 10:55

Citat
Spørgsmålet er hvad skal jeg fokusere på ved køb af nyt?

Køb et TV og dine problemer er løst

Og så er det MEGET billigere end en ny komputer....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-07-10 11:55

Problemet er at dekodningen ag mpg signaletog dannelse af det analoge billede og lyd foregår med din processor og grafikkort. Hd kræver lidt mere processor.

du kan få computer med hurtigere processor og hurtigere grafikkort, som klarer sagen.

Bedts er en hurtig win 7 computer med indbygget tuner, så får du også undertekster i fremtiden.

Alternativet er et fjernsyn. Det er til hver en tid bedre egnet til tv end en computer.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 30-07-10 13:49

Hej - Jeg har et godt TV, og har ingen problemer med at se HD. Men jeg kan ikke optage udsendelserne. Det kan jeg på min PC. Og jeg kan har altså også undertekster.
Spørgsmålene er derfor stadig:
Kan man få en anden USB tuner eller et pci kort der er mere intelligent end Aldi's.?
Hvor meget RAM er nødvendigt for et godt billede, eller har RAM nogen betydning overhovedet?
Hvor hurtig skal processoren være?
Hvad skal man kræve af grafikkortet - (for optagelse af programmer på harddisken, har dette vel ikke nogen betydning)
Jeg har hørt at LINUX (Ubuntu) ikke skal bruge så meget processorkraft for at håndtere mpeg4-HD. Er det rigtigt?
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : edison

Dato : 31-07-10 05:42

Hej du, det usb stik du har virker fint, Har selv et. Problemet er signalstyrken på den lille antenne der følger med. Prøv at sætte kablet fra dit alm tv. dvs antenne kablet fra kabelttv. så køre det.

det nye dvb-t signal er meget svagt i forhold til det gammle analog. du kan også prøve at sætte et forlænger kabel mellem din dims og den lille antenne og så få ant så højt op som muligt.
Det er også muligt at der vor du bor, er dvb-t signalet svagt.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 31-07-10 09:21

Hej edison -
Jeg har masser af signal. - kører på ekstern antenne.
Mit spørgsmål gå udelukkende på hvilke krav der stilles til PC'en. for optimal modtagelse.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : edison

Dato : 31-07-10 09:39

iflg, dine beskrivelser så ku du nok bruge mere ram.. men prøv via fast antenne. og så skal du se at det virker

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 01-08-10 14:30

Der er ingen besvarelser som svarer på det stillede spørgsmål. Det tætteste er edison, som bare anbefaler mere RAM, uden at fortælle hvor meget og hvorfor, og det synes jeg ikke er tilstrækkeligt (unskyld edison).
Jeg har derfor valgt at annullere spørgsmålet
JohnnyBP

Annuller spørgsmålet
Fra : johnnyBP

Dato : 01-08-10 14:31

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål