/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hej til alle
Fra : LoneS
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 30-07-10 10:29

hej alle

Har et problem har en bærebar som skal slettes helt men kan bare ikke få den til det
har fået at vide man skal bruge alt og f12 men det virker bare ikke kan i give mig et fif hvad jeg skal brug min bærebar er en asus

Hilsen Lone Søgaard

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-10 10:39

Den kan slettes med forskellige programmer som findes på gratis CD'er.

Hvorfor vil du slette ?

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 10:48

Hej Eyvind

Jeg var så heldig at min unger gav min en bærebar i mors dag gave. Nu siger den at windos er uægte så var jeg ude ved dem som vi købe bærebar af ( Linnemann) i fredericia og han sagde at jeg skulle ligge den ned ved alt og F12 men jeg kan bare ikke få den til det. jeg sagde til ham ude ved linnemann at det skulle man da have nogle cd til at ligge den ned men han sagde det hade compurte i sig.
derfor vil jeg så gerne have den lagt ned jeg pist over man har købt en compurter til næsten 5000 kr og så siger den sådan

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-10 10:48

Mener du en geninstallering af styresystmet og F12 skulle starte Recovery?
Eller hvad i nogle få sekunder efter start står der nederst på skærmen hvilken F tast du skal trykke på og du skal trykke før computeren begynder at starte indlæsning af Windows

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-10 10:57

Jeg kender ikke Asus computere, men på to forskellige forum skrives der at det er F9 du skal trykke på for at starte Recovery, der står at du skal trykke på F9 når du ser ASUS står på skærmen, har du set nederst på skærmen hvad computeren skriver om de forskellige muligheder?

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 10:59

Hej O.V.N

Har bare fået at vide jeg skulle bruge ALT og F12 så ville den gå igang men at ligge compurter ned og også prøve at bruge Kun F12 det virker heller ikke

den siger den vil have en produktnøgle og nu har jeg ringet ind 6 gang for at få sådan en men når compurter bliver slukke så skal den have en ny vær gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 11:04

Bare tryk på start og skriv recovery i søgefeltet - så dukker "recovery manager" op - og den trykker du på...

Citat
den siger den vil have en produktnøgle og nu har jeg ringet ind 6 gang for at få sådan en men når compurter bliver slukke så skal den have en ny vær gang

Den står på en label på maskinen....

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 11:08

hej rifi

den produnøgle er masse har tal fra A til H hvor der skal står 5 tal i vært felt og det er ikke den samme vær gang

Lone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 11:11

Den der står på labelen ER DEN DER GÆLDER.....

For det er vel en LOVLIG installation du kører med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 11:12

Og det ER en blanding ef tal og bogstaver (om du skriver dem små eller store er LIGEGYLDIGT)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-10 11:14

En ny installeret computer fra en forretning kan kun være uægte hvis den ikke er ny, men har været til reparation og geninstalleret....................................det virker lidt underligt.

Du kan ikke slette harddisken med Alt F12 og slet ikke efter den er startet op.

Men det er muligt at den kan geninstalleres med recovery programmet.

Nye computere skal aktiveres inden et bestemt tidsrum efter den er startet op.

Hvis du sletter den computer - hvad vil du så gøre bagefter.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 11:18

Hej Rifi

det håber jeg da det er. Som sagt jeg har købt og betalt den kontant ude ved Linnemann i Fredericia

den labelen sidder den uden compurter eller hvad.

det er ikke den produtnøgle fra windos den vil have den for den står uden compurter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 11:25

Citat
det er ikke den produtnøgle fra windos den vil have

Det er DEN du skal bruge for at recovery PCen....

Den du roder rundt med er sikkert en office nøgle (eller WORKS) - den skal du ikke bruge til noget med mindre du installerer office igen....
Citat
det er ikke den samme vær gang

Hver gang HVAD ??????

Du skal da ikke indtaste en nøgle hver gang komputeren starter

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 11:39

jo vær gang compurter bliver slukket vil den have en ny kode og det har nu gjort gang nu 6 og derfor kørte jeg ud til linnemann for få et råd hvad jeg skulle gøre man købe jo ikke compurter til 5000 kr og den siger at windos er uægte og han sagde til mig at jeg skulle ligge den ned og det er som jeg har haft problemer med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-10 11:47

Hvis du lægger den computer ned så er der ikke noget program til at starte den igen.

Jeg tror du roder lidt rundt i hvad det er du skal gøre.

Tag computeren med ud til Linnemand, som den er købt hos, så kan han vise dig hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-10 11:48

Genstart din computer og hold øje med den nederste linje på skærmen, der står hvilken F tast du skal trykke på for at starte Recovery
Skriv lige produktnøglen op inden du går i gang, den skal du måske skrive på et tidspunkt under geninstallationen, produktnøglen står på den farvede mærkat under computeren og er en lang række af tal og bogstaver med - imellem nogle steder.
Når jeg skriver at du måske skal skrive produktnøgle så er det fordi jeg ikke ved hvilken form for recovery der er på en Asus, på Medion computere ruller det hel bare ind uden at skulle skrive noget som helst

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 30-07-10 11:48

Du må gøre et eller andet af det vi foreslår, forkert.....

Det er en MEGET simpel operation at recovery en sådan maskine - sååååå

Hvis du er helt "lost" computermæssigt, må du jo tage maskinen med til forhandleren - han kan gøre det på 2 min.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 12:03

Hej refi
så fik jeg alt compurter ned lang om længe men den siger det samme at windos er uægte så nu er jeg den som er kørt ud til linnemann for det vil jeg simpel ikke være med til så må de sku giv mig en ny

men tusind tak for hjælpen

Hilsen Lone

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 12:04

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 12:15

Selv tak....

Umiddelbart tror jeg den skriver "uægte" fordi den aldrig er blevet registreret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-10 13:45

Ja Refi - og hvornår var det mors dag - passer det med registreringsudløbstiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-10 13:53

Er det ikke normalt 30 dage man har

Mors dag er da i maj Så er den ikke registreret er den udløbet for længst.....

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 30-07-10 23:19

registrere jo da det er jo det første den spurt om når man for en compurter.

men vi må hvad de siger til den over ved asus er sendt af sted med lyn hast.

Lone