/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB harddisk til bilen
Fra : tinolarsen
Vist : 942 gange
100 point
Dato : 27-07-10 10:01

Jeg har en bil hvori det er muligt at smide en USB stik i for at høre musik.

Påtænker og købe en usb-harddisk på 250 GB eller mere, så der kan være en masse musik - i dag har jeg bare en lille USB-pin på 2 GB.

Jeg har lige forsøgt med en Wester Digital - men den fungere ikke, en kammerat har fortalt mig at det sikkert er fordi der installeres noget software/driver såsnart man smiden den i sin pc, og det kan bilen ikke håndtere.

Nogen der kender en USB-harddisk, som ikke har brug for software/driver som kan bruges til bilen.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-07-10 10:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-10 10:12

Punkt 1.
Harddisken skal være formateret i FAT32

Punkt 2.
Der kan være begrænsning på HVOR stor den må være

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-10 10:15

Det er mere sandsynlig at bilradioen ikke kan levere strøm nok til en harddisk, køb en større usb memory stick de kan købes meget store:
http://newz.dk/kingston-lancerer-256-gb-usb-noegle

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 27-07-10 10:48

Jeg kan oplade min HTC telefon via USB stikket, så tror da umiddelbart der kan kommer en del strøm ud.

Synes bare det er mange penge for en 256 GB stick....

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-10 11:13

Hvorfor kan du ikke nøjes med 16 eller 32 GB memory stick? De er til at købe for penge!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-07-10 12:46

Der kommer helt sikkert ikke strøm nok til at trække en ekstern harddisk. Kan der tilsluttes anden strøm til harddisken, kan du muligvis tilslutte strøm fra bilen hvis du kan finde en adapter der passer med 12v. Meget computerudstyr arbejder i 12v.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 27-07-10 13:49

16 el 32 GB.. - jo men mer vil jo have mer...

Men vil heslt også undgå 12v stik som ligger og flyder, så måske 32 GB er fint - er trods alt også over 6000 mp3 filer...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-07-10 14:25

Lige mine ord - tinolarsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-10 14:38

Citat
6000 mp3 filer

Selv det er vanvittigt

HUSK - du kan jo ikke sådan uden videre søge på filerne - den spiller fra en ende af

Og med 99% sikkerhed vil den ALTID starte forfra hver gang radioen har været slukket - så det bliver alligevel de samme 20 sange du hører HVER GANG

Nøjes du med de 2 GB og køb et par flere - de er RIGELIG store til den slags....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 27-07-10 14:42

Det er da kun ca 16 dages uafbrudt musik, i rimelig kvalitet. Tror du det rækker.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 27-07-10 15:37

Tak for svaret grow.

Jeg vil investere i en memeory stick på de 16 el 32 GB.. - min anlæg husker hvor den er kommet til, så skal ikke høre de samme 20 sange hele tiden..

Og med min. 10 timer i bilen om ugen, så er 16 timers musik slet ikke for meget...

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-07-10 16:40

Tak for point tinolarsen. Pas nu på du ikke bliver høreskadet af alt det musik.
grow