/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tjenere og værtsholdere
Fra : leonard
Vist : 1095 gange
100 point
Dato : 21-07-10 10:28

Min morfar ejede i 1920´erne til sin død i december 1944 en beværtning på Gammel Strand nr. 44 Kælderen (Det gamle Fisketorv), hvor min mor og far overtog den. Da min far døde i 1952 førte min mor den videre indtil Det gamle Fisketorv lukkede.

Nu er det,at jeg vil spørge om der er nogen derud,der kan give mig råd til at finde ud af, hvornår min
morfar blev tjener (jeg har prøvet Tjenerforbundet) og senere købte beværtningen på Gammel Strand. Hvilke arkiver skal jeg søge i??

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-10 01:54

Hej Leonard.

Har du et ca. år hvor din morfar blev uddannet ?
Ved du hvor han boede ?
Har du ledt i folketællingerne....set hans titel o.s.v

http://www.arkivalieronline.dk/Folketaelling/default.aspx

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : leonard

Dato : 23-07-10 10:28

Tak for svaret jakjoe.
Men jeg aner ikke,hvornår han blev uddannet som tjener og hvornår han købte beværtningen på
Gammel Strand nr. 44 København.Selvfølgelig er der matriklen -måske.
Jeg har prøver det du nævner uden held. Endnu.

Vhs. fra Leonard

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-07-10 13:43

Selv tak, og god søgning.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 03-11-10 22:39

Prøv det ovenstående link og vælg folketælling 1925, København, Gammelstrand, opslag 83. Hedder familien Hammer.