/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
[No Signal] Skærmen virker ikke ;/
Fra : KilroyK
Vist : 1509 gange
174 point
Dato : 19-07-10 23:07

Hey... ;D
Jeg har en IBM PC med ATI grafikkort og en Lenovo fladskærm. For nyligt da jeg skulle tænde PC'en virkede skærmen ikke. PC'en tænder, men skærmen siger bare; "Signal Lost".

Jeg har gennemgået forbindelsen til skærmen hele vejen nede fra computeren og op til skærmen. Jeg er sikker på at skærmen virker OK, fordi at lige når man tænder den, viser den et Lenovo-logo som den altid gør, men efter dét er det bare Signal Lost.

For nyligt ryddede jeg op på min PC, ved at afinstallere nogle programmer, rydde op i dokumenter og køre programmet C-Cleaner.
Kan det være at jeg er kommet til at afinstallere grafik-driveren? WTF gør jeg så?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-07-10 23:42

start op i fejlsikret tilstand. mener du skal trykke F8 lige efter lenovo loget.
Ellers gå ind i bios... mener du skal trykke F12 eller F1 eller DEL når du ser lenovo logoet også se hvad skærmskort den er sat til at starte op på. Så skal du vælge det stik dit skærmkort sidde i. For eksempel PCI.
Hvis du har valgt AGP og dit skærmkort sidder i PCI stikket så kan det være derfor.

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 20-07-10 02:20

Scootergrisen:

Hvis skærmen er sort kan han da heller ikke se logoet?

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 20-07-10 02:33

lol læste ikke lige hele indlægget! min fejl scootergrisen!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-07-10 10:11

Skærmen fejler intet, det er grafik eller ram sikkert, tag kortene ud og i et par gange, prøv så igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-10 10:28

Peet har ret, grafikkortet eller ram. Hvis det er ram der ikke duer så giver maskinen 3 tydelige bip når den starter. Ellers er det grafikkortet. Det er slat ikke så usædvanligt at grafikkortet holder op med at virke.
Hvis det var skærmen, så ville den være helt sort hele tiden og intet vise.

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 20-07-10 12:05

Hej.

Sluk computeren, og tag strømstikkende ud fra grafikkortet. Pil grafikkkortet ud af maskinen.
Fjern herefter dine RAM blokke, og sæt dem ind igen umiddelbart. Sæt herefter dit grafikkort ind igen og tilslut strømkablerne til det.
Tænd kontakten så computeren får strøm men ikke start den op endnu. Lad den lige stå og suge lidt strøm til sig fra kontakten inden du starter den op.

Dette er et forslag ud fra et lignende problem som jeg altid har hver gang jeg har skilt og renset min egen computer. Ofte skal jeg slukke helt for strømmen til computeren og tænde det igen efter et kvarters tid.
Håber du får det til at virke, ellers må jeg hive nogen magiske tricks op af hatten.

mvh Moose

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-07-10 12:43

mooseinc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-10 17:16

Endelig kan du i fejlsikret tilstand (F8) evt. installere drivere til dit skærmkort og eller skærm.
I fejlsikret tilstand kører den med standard driver.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-07-10 17:43

Med NO POST kan den da ikke startes i fejlsikret Eyvind

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-10 19:20

Citat
Jeg er sikker på at skærmen virker OK, fordi at lige når man tænder den, viser den et Lenovo-logo som den altid gør, men efter dét er det bare Signal Lost.

Det kan nu sagtens være skærmen der er defekt, at skærmen kan tænde er ikke det samme som at den kan modtage et signal.
Har du mulighed for at teste den på en anden computer, bare lige for at være sikker på hvor fejlen ligger

en anden ting, er det en af de lenovo skærme med dobbelt indgang, for så kan det være at du skal klikke på knappen til skift af indgang.
jeg har selv en af slagsen på arbejde, den kan ikke selv finde ud af at skifte til det aktive indgangssignal

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-07-10 19:26

Hvis opløsningen ikke er ændret til een, kortet ikke kan tage, er det ikke fejlen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-10 19:31

Jeg ser det som, at skærmen starter med logo og så hopper til brug af windows driver.
Det er den driver (eller mangel) jeg vil undgå.

For problemet er efter min opfattelse, noget der er slettet i windows.

Det ville være rart at vide om den kan starte op i bios.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-10 22:44

Citat
Jeg ser det som, at skærmen starter med logo

Når du tænder en Lenovo skærm kommer der et fint logo på skærmen, først derefter søger den efter signal fra computeren
lidt reklame mens skærmen tænder
den acerskærm jeg sider ved lige nu gør det samme
sønnikes samsung har også en fin lille reklame når den tændes

som allerede nævnt har lenovo nogle skærme med 2 indgange beregnet på tilslutning til 2 computere
på arbejde har jeg sådan en stående, når man tænder den kommer der også et fint lenovo logo og derefter et "signal lost" fordi den ikke kan finde ud af at skifte indgang. et tryk på indgangsvælgeren og så er der billede (det er kun et problem når jeg tænder skærmen EFTER computeren er startet)

en anden ting, jeg har da før oplevet skærme hvor indgangen var futtet af. skærmen tænder fint men kan bare ikke modtage signal

derfor ville jeg da rigtig gerne have testet skærmen inden man begynder på den helt store fejlretning af en computer der måske/måske ikke fejler noget. det er jo ret nemt at teste skærmen på en anden maskine og så er man sikker på hvor man skal begynde at lede efter fejl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-10 23:09

EXTERMINATOR > ok det LOGO viser så ikke nogen forbindelse til Comp./ skærmkort.

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 21-07-10 13:12

@mooseinc
Jeg gjorde det du skrev, men det virker stadig ikke. Dog gav computeren ét højt bip lige da jeg trykkede på power-knappen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-07-10 18:51

Citat
Dog gav computeren ét højt bip lige da jeg trykkede på power-knappen.

på 99,999999...% af alle computere betyder det at computeren virker som den skal.
Test nu lige den skærm på en anden computer

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 21-07-10 19:28

Citat
på 99,999999...% af alle computere betyder det at computeren virker som den skal.
Test nu lige den skærm på en anden computer

Skæmen virker som den skal når jeg tilslutter den til min bærbare.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-10 20:00

Så prøv med en ubuntu Live CD

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 01-08-10 10:11

BUMP, please, kom med et trick i ærmet som jeg kan prøve ;D

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-08-10 10:20

Først skal du finde ud af om det er skærm eller PC der er deffekt....

Så tag skærmen med til en ven - pg prøv den af på en anden PC, hvis du ikke har en ekstra selv...

Hvis skærmen virker - skal du prøve med en anden skærm på din PC.

Så hvis PC virker med anden skræm og skræm virker på anden PC, har du et driver problem.

Det ene forslag med fejsikker tilstand, F8 under opstart, skulle medførere alm VGA opløsning, på kablet og dette skulel du knne se, så noget tyder på at enten skærm eller grafikkort er deffekt hvis der ikke kommer billede på.

vh Ben

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-10 20:43

du behøver ikke at lave BUMP, har du testet med en Ubuntu som Eyvind har foreslået, for vi venter stadig på resultatet.

og som tidligere sagt, "på 99,999999...% af alle computere betyder det at computeren virker som den skal."

så da du har testet at skærmen virker så er der to åbenlyse muligheder tilbage:
1. du har fået ændret BIOS så skærmkortet er deaktiveret (på mange computere kan det gøres inde i windows)
2. udgangen på skærmkortet er stået af (det kan BIOS ikke se og derfor vil du stadig få et "computer ok bib")

har din computer et onboard grafikkort, så prøv lige at sætte kablet derover

Kommentar
Fra : KilroyK

Dato : 06-08-10 12:39

Skærmen virker på en anden pc, men pc'en virker ikke med en anden skærm.
Jeg har prøvet både med stikket i grafikkortet og et onboard grafikkort, og der sker stadig ingenting.

Det er lidt svært at starte i fejlsikret tilstand når jeg ikke kan se skærmen ;p

Det er lidt nederen, for jeg har nogle filer og dokumenter som jeg gerne vil have ud af computeren og have sikret. Er det mon muligt at "hacke" mig ind i computeren med min bærbare og tage kopier af de vigtige filer og dokumenter?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-08-10 19:25

Citat
både med stikket i grafikkortet og et onboard grafikkort

prøv lige at tage grafikkortet ud når du skal afprøve det indbyggede grafikkort

men ja du kan sagtens få fat i dine filer, disken kan tages ud og tilsluttes via usbadapter til din bærbare

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-08-10 19:30

Og med harddisken i en USB adaptor kan du med ubuntu live CD hente filer ud, og gemme dem.