/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Linksys webcam internet video camera
Fra : toyota34
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 10-07-10 13:59

Hvordan finder jeg ud af IP adressen på mit webcamera.
Det har været taget ned grundet flytning og nu har jeg sat det til routeren igen - det sender videosekvenser til min mail, men jeg kan ikke tilgå det via websitet da den tidligere IP adresse åbenbart ikke virker længere.
Lige nu tager det billeder hvert 3 minut da jeg ikke kan komme ind på siden hvorfra jeg skal sætte det op

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 10-07-10 14:35

Prøv dette:
Start > programmer > tilbehør > kommandopromt

C: \users \ditnavn\>ipconfig /all
enter

husk mellemrum mellem g og /

Nu burde du kunne finde MAC adressen og så finde IPadressen i routeren

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 10-07-10 17:33

Hej Eyvind - syntes ikke der dukker noget op:
Der er Ethernet netværkskorLAN forbindelsen - aktiveret
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse *7 - mediet afbrudt
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse *6 - mediet afbrudt
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse *16 - mediet afbrudt

Routeren har vel opdaget cameraet eftesom det sender videosekvenser?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-10 19:22

Ja - med mindre det er FBI som har opsat et camera.

Altså hvis der sendes gennem routeren - så skal den også kunne findes.
Den er måske koblet via DMZ i routeren, men den skal stadig kunne ses inde i routeren.

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 11-07-10 13:04

Tak for svaret Eyvind.