/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Windows live Messenger
Fra : lukas2502
Vist : 807 gange
300 point
Dato : 29-06-10 13:51

Hvordan fjerner jeg Windows Live Messenger, det forstyrrer hver gang ved opstart, jeg har Vista?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-10 14:00
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-10 14:03

Altså i PAP:
Citat
For Windows Vista

1. In the notification area of the taskbar, click the Messenger icon, and then click Exit.
2. On the taskbar, click Start, and then click Control Panel.
3. Under Programs, click Uninstall a program.
4. Double-click Windows Live Messenger.
5. Click Yes.

..en 'tur' gennem et registringsdatabaseværktøj bagefter, vil sikkert ik' gøre skade helr'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-10 16:15

Hvad med i første omgang at lade være med at starte Live Messenger sammen med computeren? Måske får du engang lyst til at bruge programmet, når Live Messenger er åben så klik på Funktioner og på Indstillinger, i venstre menu klikker du på Log på og fjerner markering ved: Kør automatisk Windows Live Messenger når jeg logger på Windows, efter at have fjernet markering så klikker du på Anvend og OK og skal for fremtiden selv starte programmet hvis du vil bruge det

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-06-10 23:39

Til molokyle, jeg forstår ikke engelsk nok til at kunne bruge linkene
Til o.v.n., Jeg er ikke registreret som bruger af L M, og har ingen planer om at blive det. problemet er at der dukker et vindue op som opfordrer til at logge på og lade sig registrere. Jeg finder ingen steder et felt hvor der står funktioner m.v.??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-10 17:48

Citat
Til molokyle, jeg forstår ikke engelsk nok til at kunne bruge linkene

lukas2502 -> Tjaeh... så lad være at spørge om noget vdr. EDB. Sproget ER engelsk

..eller glem alt om computere og internet (..hvad 'tekniske' spørgsmål anbelanger!)

Jeg gider i hvert fald ikke bruge tid på oversættelse, som enhver kan slå op i enhver engelsk/dansk parlør/ordbog.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-10 17:56

..og alligevel ...på godt gammelt dansk (..hvor svært kan' det vær'?)
Citat
1. Klik på Messenger ikonet og klik så på: Exit. ( = AFSLUT, men det hedder EXIT altså!)
2. Klik på Start, og klik så på 'Kontrolpanel'.
3. Under Programmer, klik 'Tilføj eller fjen programmer'.
4. Dobbelt-klik på "Windows Live Messenger ( = "Vinduet i Live Meddelelser" ..skør oversættelse)
5. Klik på Yes (= Ja, tror jeg nok?)

Er der ellers noget du ik' forstår?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 04-07-10 20:24

LM er IKKE installeret som program, det er problemløst at fjerne ikonet fra tasklisten, MEN det dukker op igen kort efter ny start???
Det er så svært at forstå, at de der ikke kan, ikke kan forstå.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 04-07-10 20:59

Du kan forhindre at programmet starter sammen med computeren, klik på Start og på Kør skriv msconfig og klik på Ok nu åbner der et nyt vindue og du klikker på fanebladet Start, finder Live Messenger og fjerner markering ud for linjen, klik på Anvend og på Luk, så ser du ikke mere til det program.
Programmet kan også fjernes fra Tilføj og fjern programmer, du fjerner hele Windows Live Essential, hvis der ryger for meget med væk så hent Live Essential igen og pas på ikke at installere Live Messenger.
Hvis ovenstående ikke virker så har du ikke Windows Live Messenger på computeren, men forveksler med et andet program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 23:11

Har du forsøgt at fjerne Live Essentials fra Kontrol panel?

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 04-07-10 23:23

Tak for svaret o.v.n.. Så virkede det! Jeg kender kun "kør" fra XP, jeg ved ikke hvad den tilsvarende funktion er hos Vista, hvor LM som sagt forstyrrede.
Da jeg gik ind i Essential kunne jeg blandt flere muligheder vælge kun at deinstallere Messenger.
Nu får jeg se om der kommer evt. "bivirkninger"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-10 16:08

Selv tak
Citat
jeg ved ikke hvad den tilsvarende funktion er hos Vista
der skiver bare msconfig i søgelinjen lige over start flaget, Windows viser så msconfig som et forslag du kan klikke på