/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD-Ram
Fra : gufi9
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 03-05-03 08:31

Hejsa igen.
jeg havde problemer igår med ram og fiksvar på mit spørgsmål,jeg har 64 sdram i min computer og har købt 256 sdram mere og sat kortet i,men min computer fortæller nu at jeg har 32 ram,hvad er der gået galt,har i et godt bud.
Mvh Frank.

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 03-05-03 09:27

KAN DET VÆRE AT DET IKKE ER DI RIGTIG RAM DU HAR KØBT DER ER JO MANGE FORSKELIGE RAM PÅ MARKEN SÅ DET ER JO EN MULIGHED DER ER HVER AT KIKKE PÅ

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-03 10:09

Hvis du er sikker på:

1. at det er de rigtige ram, du har købt
2. at rammene er sat rigtigt i

så prøv at lade den nye og den gamle ramblok bytte plads. Du sætter altså den nye ramblok, hvor den gamle sad,
og flytter så den gamle hen i anden "række".

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-05-03 10:11

NB! Sørg endelig for at modvirke statisk elektricitet ved at være i berøring med kabinettet,
mens du sætter ramblokkene i.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-05-03 10:14

Hvis det ovenstående er i orden, burde det fungere. Jeg har selv fornylig sat 512 sdram i min maskine, uden at have prøvet det før, og det foregik helt uproblematisk.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-05-03 10:17

SD RAM er ikke bare SD RAM og specielt er det PC der skal bruge rammen
Ud fra dine oplysninger så er det en ældre PC du forsøger at opgraderer, måske skulle du lige se efter en mulig BIOS opgradering først.
Lad os lige få nogle oplysninger om din PC ?
OW

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-05-03 10:28

Hvis det er de rigtige ram, du har sat i, burde det nu fungere, selv om din bios trænger til at blive opgraderet.
Og hvis du ikke har helt styr på, hvad du gør, skal du endelig ikke give dig af med at opgradere bios´en - for det kan meget let gå galt.

I manualen til dit bundkort, kan du se, hvilke sdram der passer til din maskine.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-05-03 10:48

Og hvis din manual er blevet væk, vil jeg foreslå, at du henter programmet Sandra.
Under "Mainboard Information" kan du se, hvilke ram der passer til din maskine
og hvor mange du har plads til.
Du kan - ganske gratis - hente Sandra her: http://www.sisoftware.net/

PS! Sandra kan også fortælle dig, hvilken forfatning din bios er i - og meget, meget mere.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-05-03 13:09

Det skal du nu ikke tage for givet Rellom, det afhænger helt og holdent af PC type og årgang
OW

Kommentar
Fra : gufi9

Dato : 03-05-03 14:37

Hejsa.
Det var forkerte sd-ram jeg havde fået,det er ordnet nu og jeg takker for jeres venlighed.
Mvh. frank

Godkendelse af svar
Fra : gufi9

Dato : 03-05-03 14:38

Tak for svaret Rellom.