/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Illustrationer i mails er forsvundet
Fra : larshau
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 28-05-10 18:15

Jeg anvender Outlook 2007.
I alle mine mails vises der hvide rektangler, hvor der nok burde være vist en illustration. Disse har tidligere kunnet ses i de modtagne mails, men pludselig er de væk. Hvad mon det skyldes?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-05-10 19:37

Din sikkerhed er nok sat for højt. Er der ikke en linie, du skal klikke på for at se billeder. Det er der i min Outlook 2003.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-05-10 19:51

Højreklik på et rektangel -> Vis billeder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 28-05-10 22:28

Desværre kan jeg ikke finde en linie man kan klikke på for at se billeder.

Og det hjælper heller ikke at højreklikke på et tomt billedfelt.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-05-10 13:39

Er det ONLINE eller lokalt.
Hvis det er ? gamle mails er det ikke sikkert du har gemt billeder.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 29-05-10 16:05

Det er både online og i gamle mails. Jeg har lige checket at mails der tidligere havde illustrationer, men nu blot har hvide felter. Dobbeltklikker jeg på disse felter, kommer billedet ikke frem. Hvis der er links på billederne, kommer jeg videre til dette link.
Umiddelbart vil jeg tro at billederne ikke bliver importeret med en ny ankommende mail. Så det er jo nok en indstilling på min PC, det er galt med. Jeg kører Explorer på Win 7 64. MS Officepakken er 2007.

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 30-05-10 14:06

Prøv at ændre indstillingerne for automatisk billedhentning i alle HTML-meddelelser:
Funktioner, Sikkerhedscenter, Automatisk indlæsning
Tilret her efter dine ønsker (fjerne krydser).

Hvis det er de vedhæftede filer du plejer at få vist som illustrationer i mailen, så skal du ind samme sted Funktioner, Sikkerhedscenter, Håndtering af vedhæftede dokumenter og fjerne markeringen i "slå fremvisning af vedhæftede filer fra".

Henter du som IMAP eller POP3?

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 30-05-10 21:34

Tak til Susanne72.
Jeg har indstillet Automatisk indlæsning således:
- Ikke flueben i "Hente ikke automatisk..."
- Flueben i "Tillad overførsler i e-mails..."
- Flueben i "Tillad overførsler fra websteder..."
- Flueben i "Tillad overførsler i RSS..."
- Flueben i "Tillad overførsler i SharePoint..."
- Ikke flueben i "Advar..."

Der er ingen problemer i forbindelse med vedhæftede filer.

Jeg henter e-mails fra POP3. Men også fra gmail i IMAC.
Såvel POP3 som IMAP mails viser samme problem.

Annuller spørgsmålet
Fra : larshau

Dato : 25-08-10 22:20

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål